-->

Champion League: 5 Fakta Perit Barcelona vs Bayern Munich

5 Fakta Perit Barcelona vs Bayern Munich. Barcelona seperti Manchester United apabila mereka memulakan Liga Juara-Juara 2021/2022 dengan kekalahan kepada Bayern Munich 0-3 dalam \ kumpulan E di Camp Nou pada pagi Rabu. Bayern terlebih dahulu membuka jaringan menerusi Thomas Muller pada minit ke-34. Hantaran pendek Sane diterima oleh Muller yang tidak dikawal di tepi kotak penalti.Di belakang 0-1 masih tidak terlalu buruk bagi Barcelona. Skor 0-1 menutup babak pertama. Separuh masa kedua, bukannya bangkit dan mengejar, Barcelona malah merosot lagi. Dua gol bersarang di gawang Marc-Andre Ter Stegen. Robert Lewandowski menjaringkan dua gol pada minit ke-56 dan ke-85. berikut merupakan 5 Fakta Perit Barcelona vs Bayern Munich untuk bacaan anda.

5 Fakta Perit Barcelona vs Bayern Munich


5 Fakta Perit Barcelona vs Bayern Munich

Skor 3-0 untuk Bayern Munich ke atas Barcelona bertahan sehingga babak kedua berakhir. Berikut adalah lima fakta menarik yang diringkaskan oleh Bola.com dari Opta dan Wvoscored.

Ini adalah kekalahan kelapan Barcelona menentang Bayern Munich dari 12 pertemuan.

Bayern Munich menjaringkan 26 gol melawan bawang Barcelona dari 12 perlawanan tersebut. Sebilangan besar gol telah berlaku pada 16 terakhir Liga Juara-Juara 2020/2021 (8-2)

Thomas Muller telah menjaringkan lebih banyak gol melawan Barcelona daripada pemain lain dalam sejarah Piala Eropah / Liga Juara-Juara (tujuh gol dalam enam penampilan).

Kekalahan pertama Barcelona tanpa Lionel Messi di Liga Juara-Juara

Barcelona gagal membuat tembakan tepat pada pertandingan kandang La Liga atau Liga Juara-Juara buat pertama kalinya sejak 2009/2010 (berdasarkan data Whoscored).

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama