-->

Champion League: Manchester United Tumbang di Tangan Young Boys

Champion League: Manchester United Tumbang di Tangan Young Boys.  Manchester United terpaksa menelan kekecewaan kerana gagal mendapatkan mata perlawanan menentang Young Boys. The Red Devils tewas 1-2 setelah menang pertama menerusi gol Cristiano Ronaldo. Bintang Portugal itu berjaya menjaringkan gol pada minit ke-13. Namun, setelah  Aaron Wan-Bissaka mendapat Kad Merah, Mancheter United bermain dalam keadaan tertekan sehingga bolos dua gol pada babak kedua yang memaksa mereka pulang tanpa mata.


Champion League: Manchester United Tumbang di Tangan Young Boys


Champion League: Manchester United Tumbang di Tangan Young Boys 

Pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer, mengakui bahawa kekalahan Manchester United sangat dipengaruhi oleh kad merah yang diterima oleh Aaron Wan-Bissaka pada minit ke-35.


"Sepertinya kami dapat memperoleh mata dalam permainan yang sukar ini. Apabila anda mendapat gol pertama dan menganggap anda mempunyai peluang yang baik, sudah cukup untuk memenangi permainan. Sayangnya, kad merah selalu memberi kesan buruk," kata Solskjaer seperti dikutip oleh laman web rasmi kelab.


Pada separuh masa kedua, Ole hanya mampu menerapkan permainan pertahanan. Setelah membawa Diogo Dalot dengan mengeluarkan Jadon Sancho setelah Aaron Wan Bissaka terpaksa dikeluarkan, Solskjaer juga buat keputusan pelik apabila pada awal babak kedua dengan membawa Raphael Varane untuk menambah jumlah pemain pertahanan dan membawa Donny van de Beek.


Keputusan Ole Gunnar Solskjaer untuk menerapkan permainan bertahan cukup bagus pada awal babak kedua. Namun, ketika Young Boys akhirnya berjaya menyamakan kedudukan, keadaan menjadi lebih sukar.


Malah Ole Gunnar Solskjaer memutuskan untuk menarik Cristiano Ronaldo dan Bruno Fernandes yang menjadi motor serangan untuk bermain Nemanja Matic dan Jesse Lingard.


Akibatnya, Manchester United berjuang untuk menambah gol dan kebobolan kerana kesalahan fatal yang dilakukan oleh Lingard ketika hendak membuat backpass tetapi bola dikendalikan oleh pemain Young Boys, Jordan Siebatcheu, untuk mencipta gol kemenangan untuk pasukan tuan rumah.


Manchester United memulakan perlawanan di Liga Juara-Juara musim ini dengan kekalahan. Bagaimanapun, Solskjaer menekankan bahawa masih ada jalan yang panjang dan masih banyak mata yang perlu diambil.


"Kami memerlukan 12 mata untuk lolos. Anda perlu memenangi permainan di tempat sendiri dan memenangi perlawanan untuk layak," kata Solskjaer.


"Peluang itu terlepas malam ini, tetapi tahun lalu kami memenangi dua perlawanan pertama kami menentang PSG dan Leipzig dan semua orang menyangka kami sudah selesai. Oleh itu, kami masih mempunyai lima perlawanan untuk mendapatkan 10 atau 12 mata."


Sumber: Manchester United

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama