-->

Live streaming Piala Thomas 2024

Anda boleh tonton Live streaming Piala Thomas 2024 yang disiarkan secara langsung dan menyokong persembahan permainan atlet badminton dunia mulai hari ini.


Malaysia membuka tirai kejohanan Thomas cup dengan menentang Hong Kong. Hanya selangkah untuk mencipta kejutan memenangi edisi kali ini.


Sudah pasti ramai yang nak tengok aksi pemain badminton malaysia kan. Kita berharap team kita dapat memenangi perlawanan pertama ini.


Jom support dan sokong Lee Zii Jia dan rakan-rakan di bawah ini ya.




Live streaming Piala Thomas 2024


FAKTA  Piala Thomas 2024


Sebelum tonton Live streaming Piala Thomas 2024, jom kita belajar sikit sejarah kejohanan ini ya. Piala Thomas, kadangkala dipanggil Kejohanan Berpasukan Lelaki Dunia, ialah pertandingan badminton antarabangsa antara pasukan yang mewakili negara anggota Persekutuan Badminton Dunia (BWF), badan induk global sukan itu. 


Kejohanan telah diadakan setiap dua tahun sejak tahun 1982, dipinda daripada diadakan setiap tiga tahun sejak kejohanan pertama diadakan pada tahun 1948–1949.


Fasa terakhir kejohanan ini melibatkan 12 pasukan yang bersaing di venue dalam negara tuan rumah dan dimainkan serentak dengan fasa terakhir kejohanan pasukan wanita dunia, Piala Uber (pertama kali diadakan pada 1956–1957). 


Sejak 1984, kedua-dua Piala telah diadakan secara bersama di pelbagai peringkat permainan. Piala Thomas dan, sedikit sebanyak, Piala Uber adalah antara acara badminton yang "terbesar" dan paling berprestij di dunia dari segi minat pemain dan peminat.

Live streaming Piala Thomas 2024


Anda boleh menonton live badminton melalui beberapa cara.

link - https://www.facebook.com/groups/530488418521446

LINK 2 - LIVE KEDUA

LINK 3 - LIVE Malaysia vs China 

Full  - Malaysia vs China Live 

RTM OKEY


Perlawanan dijangka akan berlangsung pada jam 8.30 pagi waktu Malaysia. Pasti sokongan rakyat malaysia yang tidak pernah kurang kepada atlet Malaysia ditagih dalam aksi Piala Thomas 2024 ini.


Kita doa semoga berjaya buat semua atlet yang bertanding dalam Piala Thomas 2024 kali ini.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama