-->

Senarai Kumpulan TM Piala Malaysia 2021

Senarai Kumpulan TM Piala Malaysia 2021. Hari ini berlangsungnya sesi pengundian untuk kumpulan-kumpulan dalam Piala Malaysia. Sebanyak 4 kumpulan telah disediakan yang menyaksikan setiap kumpulan ada 4 pasukan yang akan berentap sesama mereka. Pasukan mana yang dapat laluan mudah dan pasukan mana berada di dalam kumpulan maut? Jom kami kongsikan Senarai Kumpulan TM Piala Malaysia 2021 untuk bacaan anda. Ingat, setiap kumpulan akan bertembung secara home dan away. Jadi banyak peluang yang boleh mereka ambil untuk layak ke pusingan seterusnya. Sesi pengundian ini dilaksanakan oleh pihak Malaysian Footbal League MFL iaitu pengelola kejohanan bola sepak Malaysia.


Senarai Kumpulan TM Piala Malaysia 2021


Senarai Kumpulan TM Piala Malaysia 2021

4 Kumpulan akan bersaing dalam TM Piala Malaysia kali ini. Mungkin ramai yang tak tahu, edisi kali ini sangat penting dan bermakna kerana edisi kali ini merupakan edisi ke 100 Piala Malaysia. Pastinya banyak pasukan nak menang selepas JDT memenangi Liga Super musim ini. Berikut merupakan senarai kumpulan yang bertanding.

Kumpulan A

Penang FC.

Kuala Lumpur City FC

Sri Pahang FC

*PASUKAN LIGA PERDANA

Kumpulan B

Terengganu FC

Selangor FC

Perak FC 

** Pasukan Liga Perdana


Kumpulan C

Kedah Darul Aman FC.

Melaka United FC

** Pasukan Liga Perdana

** Pasukan Liga Perdana


Kumpulan D

Johor Darul Ta'zim FC

PJ CITY FC

Sabah FC

** Pasukan Liga Perdana.

kemaskini : Liga Perdana masih belum tamat, jadi pasukan yang layak akan dikemaskini kemudian.

Senarai Kumpulan TM Piala Malaysia 2021

Kesemua pasukan yang bertanding mempunyai kelebihan tersendiri dan bagi aku beberapa pasukan yang bakal lolos mudah ke pusingan seterusnya. Antaranya adalah Kedah FC, JDT, Terengganu dan Penang FC.

Ada pun pasukan lain juga mampu layak ke pusingan lain sekiranya mereka mempunyai kekuatan dan keupayaan untuk memenangi perlawanan peringkat kumpulan ini. Akhir sekali, semoga berjaya buat kesemua pasukan dalam kumpulan TM Piala Malaysia 2021 ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama