-->

Ramai Hidup Single, ini Sebab Kenapa Perlu Single

Ramai Hidup Single, ini Sebab Kenapa Perlu Single. Aaah sudah kenapa pula entri kali ini pasal single ni. haha bukan apa aku selalu cakap pasal curangkan  tapi kali ini, kita sembang pasal single pula. sebenarnya ramai yang masih single di luar sana sama ada yang lelaki mahu pun perempuan.

kalau kita masuk lebih dalam lagi kita akan kata ada yang belum berkahwin dan masih single. begitu juga yang baru bercerai dan masih belum berkahwin semula dan ia juga dikira sebagai single. 

Ramai Hidup Single, ini Sebab Kenapa Perlu Single




Aku tak pasti nak cakap sama ada single ini lebih mudah atau kawin itu lebih mudah kerana masing-masing ada pilihan dan kelebihan masing-masing jadi kali ini aku lebih bercakap mengenai kelebihan hidup single tau.


Ramai Hidup Single, ini Sebab Kenapa Perlu Single

 Sebelum korang marah aku tulis pasal single mingle ni, aku harap korang buka minda korang untuk menerima hujahan yang aku tulis ini ya. mungkin tak suka dan tidak sama dengan pendirian anda tetapi ia mungkin sama dengan orang lain.

kelebihan hidup single yang pertama adalah Anda boleh berkenalan dengan orang lain dan semua yang anda mahu. Jika anda cukup menghargai nilai perhubungan dan lebih mengenali pasangan anda.


2. Keluar mempunyai kemungkinan yang tidak berkesudahan.

Kita semua mempunyai kawan yang menjalin hubungan dan tidak pernah dilihat lagi. Keluar tidak begitu menyeronokkan apabila anda komited. Apabila anda bujang, keluar adalah cerita yang berbeza! Dan ia biasanya melibatkan pengakhiran yang bahagia.


3. Satu-satunya orang yang perlu anda daftar masuk ialah ibu anda.

Malah ibu saya tidak begitu mengambil berat tentang apa yang saya lakukan seperti beberapa bekas teman wanita saya.


4. Anda masih boleh menikmati keajaiban aplikasi dating. Satu perkataan: TINDER. ramai yang menggunakan aplikasi ini untuk berkenalan dengan ramai orang. anda juga tidak perlu risau anda akan dimarahi pasangan anda jika anda menggunakan aplikasi tersebut.


5. Anda tidak perlu mengosongkan sejarah penyemakan imbas anda. Yang memberi anda masa untuk perkara yang lebih penting, seperti pesta menonton Game of Thrones.


6. Anda boleh mengambil seluruh katil pada bila-bila malam dalam seminggu.

Perkara yang paling saya rindui apabila saya menjalinkan hubungan ialah cadar katil saya.


Mari kita hadapi itu, rakan kongsi mengambil tempat tidur dan apabila anda memanggil mereka untuk itu, mereka sentiasa mempunyai alasan yang lemah seperti, "Saya cuba meringkuk." Saya tidak mahu meringkuk, wanita! Saya mahu katil saya kembali.


7. Anda tidak boleh berdebat dengan teman lelaki / teman wanita apabila anda tidak mempunyainya.

Bukankah ini hanya perasaan yang terbaik apabila anda keluar untuk menikmati masa tua, minum bir, memukul apa-apa yang berjalan, dan anda melihat ke atas untuk melihat pasangan bergaduh? Itulah kejayaan yang manis, kawan-kawan bujang saya.


8. Anda boleh menonton album visual Beyonce Lemonade tanpa bimbang sama ada anda sendiri ditipu.

Saya rasa selamat untuk mengatakan bahawa kita semua telah melihat tuntutan terbaharu Beyonce untuk kemasyhuran. Kami telah melihatnya, kami telah bercakap mengenainya, kami mungkin juga telah tweet mengenainya. Konsensus terakhir nampaknya tiada sesiapa dalam hubungan berasa selamat. Jika Ratu Lebah ditipu, saya kacau!

9. Anda tidak perlu merancang perkahwinan.

Perkahwinan hanya hebat apabila semua yang anda lakukan hanyalah muncul. Saya telah menghadiri bahagian perkahwinan saya yang saksama, dan saya yakin bahawa orang yang paling seronok bukanlah pengantin perempuan, mahupun pengantin lelaki.


Tetamu bujanglah yang bergaul dengan sekumpulan orang yang tidak pernah mereka temui sebelum ini (dan mungkin tidak akan berjumpa lagi) dan memesan minuman dari bar terbuka. Tidak hairanlah bahawa satu daripada empat Milenium telah mengambil perkahwinan dari meja.


Kita hanya mendapat 4,000 minggu untuk hidup!


10. Jika anda tidak memikirkan tentang perkahwinan, anda pastinya tidak perlu risau tentang perceraian.

Cukup berkata.


11. Anda boleh menjadi sesiapa sahaja yang anda inginkan pada hari tertentu.

Apabila anda berada dalam hubungan, anda tidak boleh berpura-pura menjadi seseorang yang bukan anda. Anda akan ditumpaskan serta-merta.


12. Anda tidak perlu tertanya-tanya sama ada anda bersama orang yang betul.

Jika anda seperti saya, setiap orang yang pernah anda temui telah menjadi persoalan tentang identiti anda sendiri.


Dan jika anda seperti saya, jawapan anda kepada rakan yang bertanya sama ada dia bersama gadis yang betul ialah, "Jika anda perlu bertanya, buang dia."


13. Anda tidak perlu melakukan apa-apa yang anda tidak mahu lakukan.

Ini termasuk pergi membeli-belah, menonton filem dengan Liam Hemsworth di dalamnya atau melakukan hubungan seks dengan orang yang sama berulang kali.


14. Anda tidak perlu menghidu bau kentut orang lain.

Melainkan awak ada kawan macam saya. Izinkan saya mengulangi kata ini. Anda tidak perlu menghidu kentut orang lain dan berasa bertanggungjawab untuk tidur dengan mereka kemudian.


15. Anda tidak perlu berkongsi makanan anda.

Ya, saya akan makan semua kentang goreng saya. Terima kasih banyak - banyak.


16. Anda tidak perlu melepak dengan teman wanita atau teman lelaki anda yang menjengkelkan.

Anda hanya perlu bergaul dengan teman wanita atau teman lelaki yang menjengkelkan rakan anda sendiri. Saya akan mengambil pilihan ini pada bila-bila masa.

Anda lebih terbuka kepada apa sahaja kehidupan yang menghampiri anda

Menjadi bujang boleh membuatkan orang lebih bersedia untuk melakukan pukulan, kata pakar.


"Ia hampir seperti anda tidak mempunyai pilihan," kata Dr Niloo Dardashti, pakar psikologi dan hubungan yang berpangkalan di New York. "Apabila anda bersendirian, anda perlu lebih berdikari."


Bebas daripada kekangan untuk mempunyai pasangan, kehidupan orang ramai tiba-tiba menjadi milik mereka sepenuhnya, menurut Dardashti. Tiada siapa yang menghalang anda daripada bergerak untuk mengejar cita-cita anda. "Anda lebih cenderung untuk mengambil risiko dan mempunyai pengembaraan dan mempunyai lebih banyak kebaharuan dalam perjalanan anda," katanya.


Anda mempunyai masa untuk berhubung dengan diri anda sendiri

"Orang ramai mengatakan banyak kali, apabila mereka berada dalam hubungan, bahawa mereka telah kehilangan diri mereka sendiri," kata Dr Dardashti. "Dan itu sebahagian besarnya kerana kami berhenti melakukan perkara secara bebas."


Dia mengatakan bahawa dalam perhubungan, orang ramai berisiko kehilangan hubungan dengan diri mereka sendiri kerana mereka mempunyai sedikit masa bersendirian untuk memberi tumpuan kepada pembangunan peribadi mereka sendiri. "Apabila anda bersendirian, ia mewujudkan peluang untuk lebih berhubung dengan sesuatu dalam diri anda," katanya.


Dr. Dardashti menambah bahawa aduan biasa yang dia dengar daripada pesakit dalam perhubungan ialah mereka berasa tidak berhubung dengan sisi kreatif mereka. Apabila anda bujang, dia berkata terdapat lebih banyak ruang untuk kreativiti. “Bolehkah anda mempunyai kreativiti dan berada dalam hubungan? Ya, sudah tentu, "katanya. "Tetapi, bagi orang biasa, sukar untuk mengimbangi kedua-duanya."


Penutup

walaupun hidup single ini banyak kelebihan tetapi kita kena ingat yang bila berkahwin kita akan lebih tenteram dan stabil berbanding waktu bujang ini. ia kerana anda lebih mempunyai ramai penyokong dan juga pemberi semangat dalam kehidupan anda.

yang anda tidak dapat daripada kehidupan single. justeri fikir-fikirkanlah dan teruskan mencari kebahagian dengan mencari pasangan hidup anda. ingat jangan sondol suami orang lain pula sudah lah.

kalau tidak mesti jadi lebih parah dan juga lebih bahaya nanti. jaga hubungan antara kita dan jang seksa orang lain dengan alasan kita mencari bahagia.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama