-->

Kebahagiaan Isteri Membawa Kebahagian Keluarga

Kebahagiaan Isteri Membawa Kebahagian Keluarga. Saya pasti anda pernah mendengar pepatah "Isteri bahagia, hidup bahagia." Masalahnya adalah sukar (dan rasanya mustahil) untuk mengetahui apa yang menggembirakannya kerana, mari kita hadapi, kami wanita jauh berbeza daripada anda.


Apa yang saya ingin anda tahu ialah hati anda jelas berada di tempat yang betul. (Jika bukan anda tidak akan membaca ini.) Anda hanya perlu berhenti menganggap bahawa isteri anda berfikir seperti anda. (Dan kami wanita perlu berhenti menganggap anda berfikir seperti kami juga.)

Kebahagiaan Isteri Membawa Kebahagian Keluarga


Kebahagiaan Isteri Membawa Kebahagian Keluarga

Namun, adalah wajar untuk berfikir bahawa pasangan anda berfikir seperti anda. Lagipun ia pasti kelihatan seperti yang anda lakukan ketika anda mula-mula jatuh cinta, bukan?


Nah, inilah perkaranya, selepas semua ramuan cinta hilang dan anda mula menjalani kehidupan sebenar anda sebagai suami dan isteri anda berhenti menjadi terlalu fokus antara satu sama lain. Dan apabila anda berhenti menjadi terlalu fokus, anda berhenti berfikir sama kerana perkara lain, orang, peristiwa dan pengalaman kini menuntut sebahagian (atau mungkin sebahagian besar) perhatian anda.


Mudah-mudahan, anda mendapat idea bahawa anda akan mengambil sedikit usaha untuk memulihkan keadaan dalam perkahwinan anda sehingga dia bahagia dan anda mempunyai kehidupan bahagia anda bersamanya. Tetapi jangan risau, kerja itu tidak membebankan kerana anda hanya perlu menjadi kawannya.


Sekarang sebelum anda mula mendakwa bahawa anda sudah menjadi kawannya, ingat bahawa anda menganggap dia berfikir seperti anda. Dia tidak. Persahabatan dengannya bermakna memahami dan menyokongnya dengan cara yang masuk akal baginya - bukan anda.


Jadi berikut adalah 7 cara anda boleh meningkatkan persahabatan anda dengan isteri anda:

1. Hormati dia

Hormati pemikiran, perasaan, kepercayaan, pendapat, keutamaan, nilai, kerja, hobi, kehendak, keperluan dan masanya sama seperti anda mahu dia menghormati anda. Percaya atau tidak, kebanyakan lelaki dengan cepat menolak pemikiran, perasaan, kepercayaan, pendapat, keutamaan, nilai, kerja, hobi, kehendak, keperluan, dan masa isteri mereka dalam apa jua cara bertentangan dengan apa yang mereka mahukan.


Bagi kebanyakan lelaki, ia tidak disengajakan kerana itulah cara mereka melayan lelaki lain. Mereka mengharapkan lelaki lain untuk memberitahu mereka tidak. Tetapi, ingatlah, isteri anda tidak berfikiran seperti anda sehingga dia berasa tidak dihormati apabila anda terus-menerus mendahului agenda anda.


2. Masuk tanpa diminta

Pernahkah anda perasan betapa sibuknya isteri anda? (OK, tidak semua isteri begini, tetapi kebanyakannya begitu.) Dia sentiasa mendapat sesuatu yang sedang diusahakannya dan jarang melihatnya duduk dan berehat. Dia menganggap bahawa anda perasan betapa gigihnya dia bekerja untuk menjaga anak-anak, haiwan peliharaan, rumah dan makanan. Dan anda mungkin melakukannya.


Masalahnya ialah dia memerlukan bantuan menjaga anak-anak, haiwan peliharaan, rumah dan makanan. Menjaga rumah dan keluarga anda memerlukan anda berdua kerana mereka berdua adalah milik anda. Jadi masuk tanpa diminta. Perhatikan apa yang perlu dilakukan dan lakukan sahaja. Oh, dan jangan harap dia akan memuji anda kerana melakukannya lebih daripada anda memujinya kerana melakukan sesuatu untuk mengekalkan keluarga dan rumah tangga anda.


3. Luangkan masa berkualiti bersama

Sekarang ideanya tentang masa berkualiti mungkin berbeza daripada anda, jadi pastikan dan lakukan perkara yang dia sangat suka lakukan dan bukan hanya perkara yang dia lakukan bersama anda untuk menggembirakan anda. (Rahsia yang anda perlu tahu ialah dia mungkin suka bercakap dengan anda dan berhubung dengan anda pada tahap emosi.)

4. Hormati keperluannya untuk keselamatan emosi

Saya telah membaca bahawa wanita menghargai keselamatan emosi lebih daripada keselamatan kewangan. Saya tidak tahu sama ada itu atau tidak, tetapi saya tahu bahawa wanita perlu berasa selamat untuk menyatakan diri mereka. Kebanyakan daripada kita wanita adalah makhluk yang beremosi dan perlu tahu bahawa suami kita menghormati perkara ini tentang kita.


(Kita juga perlu suami kita tahu bahawa kita juga sensitif terhadap emosi mereka.)


Jika kita tidak berasa selamat dari segi emosi, kita mula menutup diri dan mencari orang lain untuk memenuhi keperluan kita untuk keintiman emosi. Sekarang saya tidak mengatakan bahawa kami akan mencari lelaki lain (walaupun sesetengah wanita melakukannya), tetapi kami akan mula meluangkan lebih banyak masa dengan orang yang memenuhi keperluan ini untuk kami - seperti rakan dan keluarga kami.


5. Ketahui bahawa dia tidak boleh mematikan fikiran dan perasaannya begitu sahaja

Saya tahu perkara ini kelihatan pelik kepada anda yang boleh membuang perkara itu dari fikiran anda dengan mudah, tetapi kebanyakan wanita tidak boleh berbuat demikian. Kita cenderung mempunyai pemikiran dan emosi berjuta-juta yang mengalir di fikiran kita sepanjang masa.


Saya pasti anda pernah mendengar jenaka tentang pasangan yang sedang dilanda keghairahan dan tiba-tiba dia berkata, "Biru." Dia cuba mengekalkan fokusnya, tetapi dia tidak mahu mengabaikannya sehingga agak terganggu dia bertanya, "Apa?" Dia menjawab, "Saya rasa saya akan mengecat bilik tidur dengan biru." Nah, itu merosakkan mood untuknya, tetapi dia masih bersedia untuk pergi kerana dia akhirnya menyelesaikan dilema yang telah dia hadapi sejak sekian lama! Dan itu, tuan-tuan, adalah bagaimana minda wanita berfungsi.


Oleh itu, beri dia masa jika dia terperangkap dalam pemikiran atau emosi dan tidak dapat mengenepikannya. Bercakap dengannya dengan sabar untuk membantunya memprosesnya (JANGAN CUBA MENYELESAIKANNYA UNTUK DIA) dan sebaik sahaja dia melakukannya, dia akan kembali kepada dirinya semula.

6. Ketahui bahasa cintanya dan gunakan untuk kelebihan anda

Semoga anda pernah mendengar tentang buku The 5 Love Languages ​​karya Gary Chapman sebelum ini. Jika tidak, anda perlu memesan salinan dengan segera. Premis Chapman ialah kita semua secara semula jadi mengalami dan menyatakan cinta dalam sekurang-kurangnya satu daripada lima cara yang berbeza. Adalah penting untuk anda menyatakan cinta anda kepada isteri anda dengan cara yang paling masuk akal baginya dan bukannya cara yang paling masuk akal untuk anda.


Sebagai contoh, katakan bahasa cinta anda ialah sentuhan fizikal dan anda menyukainya apabila dia secara spontan memberi anda pelukan dan ciuman di khalayak ramai. Dan katakan bahasa cintanya adalah hadiah. Jika anda menganggap dia akan berasa disayangi oleh anda secara spontan memberinya pelukan dan ciuman di khalayak ramai, anda akan menjadi sangat-sangat silap. Dia tidak akan merasakan bahawa anda menunjukkan cintanya, dia akan merasakan bahawa anda hanya memenuhi keperluan anda untuk cinta dan mengabaikannya.


7. Bina dia

 Ini adalah satu tempat di mana anda berdua memerlukan perkara yang sama. Masalahnya ialah lelaki secara budaya melakukan ini kurang kerap berbanding wanita. Jadi luangkan masa untuk memberitahu dia betapa anda menghargainya (dan lebih daripada sekadar seksual).


Lebih banyak anda menggalakkan dan menghargainya, lebih banyak tenaga dan keupayaan dia untuk menggalakkan dan menghargai anda. Ini adalah salah satu perkara yang jika anda memimpin melalui teladan, dia akan dapat mengikuti contoh anda dengan mudah.


Saya harap saya dapat memberi anda jaminan yang kukuh bahawa dengan melakukan 7 perkara ini secara konsisten, isteri anda akan gembira dan kehidupan anda bersama akan menjadi menakjubkan, tetapi saya tidak boleh. 

Semua wanita berbeza, tetapi hampir semua kita bertindak balas apabila suami kita berusaha untuk menjadi kawan baik kita. Dan memandangkan ganjarannya adalah kehidupan yang bahagia bersamanya, saya rasa anda akan gembira menjadi kawan baiknya.



Sesekali, saya menerima jawatan tetamu yang membuatkan saya berdiri dan bersorak. Mungkin tidak secara literal, tetapi semasa saya membacanya saya mula berkata kepada diri sendiri, "Ya, ya, ya!"


Siaran ini oleh, Christine St. Vil, hanya itu. Ia pendek…sebenarnya, agak pendek daripada biasa, tetapi sungguh hebat!


Dia memukul paku di kepala dan menyekatnya dengan nasihat daripada ibu bapanya yang telah berkahwin selama lebih 47 tahun.


Hanya tiga tahun dari ulang tahun keemasan mereka…Saya pasti mematuhi nasihat mereka!


Terdapat begitu banyak bahan penting dalam resipi untuk perkahwinan yang bahagia, dan bahan serta rempah yang anda gunakan dalam resipi anda mungkin berbeza sama sekali daripada apa yang saya gunakan dalam resipi saya.


Tetapi apa yang saya suka tentang siaran seperti ini adalah saya diingatkan untuk terus fokus pada resipi saya sendiri dan terus menyempurnakannya.

Saya tidak dapat menahan rasa teruja untuk menjadi sebahagian daripada komuniti yang hebat seperti HWC! Ia adalah tempat di mana membual tentang suami saya tidak akan menjadi tua. Ya kawan-kawan, isteri bahagia benar-benar wujud (dan saya salah seorang daripada mereka)!


Bagi kebanyakan pasangan, kami benar-benar seronok berkahwin, dan ya, kami benar-benar bahagia.


Berikut adalah 8 Kunci Penting untuk Menjadi Isteri Bahagia

1. Isteri bahagia tahu TERBANG (First Love Yourself). Saya tahu ini bukan kali pertama anda mendengarnya, tetapi ia sangat penting: anda tidak boleh gembira atau mencintai orang lain dalam mana-mana hubungan, jika anda tidak berpuas hati dan tidak mencintai diri sendiri. Semuanya bermula dari dalam.


2. Isteri yang bahagia menyatakan kasih sayang kepada pasangannya. Dia menunjukkan cinta pasangannya dengan mempunyai sikap bersyukur. Dia memberitahu dia betapa dia menghargai sumbangan dan sokongan yang terkecil sekalipun.


3. Isteri yang bahagia menghormati pasangannya. Tanpa mengira perbezaan pendapat, dia tidak pernah terlibat dalam panggilan nama atau tingkah laku tidak hormat terhadap pasangannya.


4. Isteri yang bahagia mengelilingi dirinya dengan isteri-isteri lain yang bahagia. Dan dia tidak malu untuk menjauhkan diri daripada isteri yang tidak bahagia atau pahit. Dia tahu dia boleh bersandar pada isteri bahagia lain untuk doa dan sokongan.


5. Isteri yang bahagia menganggap perkahwinannya sebagai satu kementerian. Tidak kira apa agama anda, perkahwinan adalah satu kementerian. Ia direka untuk anda berkhidmat kepada pasangan anda. Apabila anda memberi tumpuan untuk membahagiakan suami anda, dia secara semula jadi akan melakukan perkara yang sama untuk anda.

6. Isteri yang bahagia tahu pertempuran mana yang patut dipilih. Adakah ia benar-benar berbaloi dengan omelan yang bertukar menjadi kekecohan jika anda tahu dia tidak akan ingat untuk meletakkan tempat duduk tandas? Berpegang pada idiosinkrasi yang lebih kecil boleh melarang anda daripada melihat bahawa dia mencuci pinggan tanpa bertanya atau membuang sampah tanpa peringatan setiap hari.


7. Isteri yang bahagia boleh mengaku apabila dia salah. Ini adalah perkara yang sukar untuk saya pada awalnya kerana saya adalah seorang yang sangat benci melakukan salah dan masih melakukan pada masa-masa tertentu. Tetapi perbezaannya sekarang ialah saya boleh mengakui kesalahan saya dan saya boleh mengakui apabila saya salah. Kerendahan hati pergi jauh. Belajar ketawa atas kesilapan sendiri.


8. Isteri yang bahagia tahu bila masa untuk melepaskannya. Saya menemu bual ibu bapa saya baru-baru ini ketika mereka meraikan 47 tahun perkahwinan dan ini adalah salah satu petua mereka untuk mencapai kejayaan ini: Mereka mempunyai pemahaman bahawa tiada siapa yang sempurna, dan mereka tidak mengharapkan satu sama lain untuk menjadi. Tetapi tidak ada yang lebih penting daripada kemampanan kesatuan mereka.


Adakah anda seorang isteri yang bahagia? Apakah kunci yang akan anda tambahkan pada senarai ini?

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama