-->

Isteri merajuk dan ini cara pujuk.

Sejak dua tiga menjak ini, ramai isteri merajuk dengan suami mereka sehinggakan menimbulkan rasa kurang senang dalam hati suami. padahal bukan salah si suami pun tetapi salah orang lain sehinggakan mereka terbawa-bawa emosi tersebut kedalam rumah tangga mereka. Ramai juga yang nak tahu adakah ada cara untuk memujuk si isteri jika mereka merajuk? atau membiarkan sahaja mereka 'sejuk' sendiri atau sebagainya?

Sebenarnya Emosi adalah tingkap ke dalam hati. Tanggapan anda terhadap emosi isteri anda adalah kritikal. Silap tangani masa ini dan anda boleh menyakiti hatinya dan merosakkan hubungan anda.

Isteri merajuk dan ini cara pujuk.



Isteri merajuk dan ini cara pujuk.

Anda boleh datang untuk pasangan anda, selamatkan puteri dalam kesusahan, dan menjadi wira.


1. Melibatkan diri.



Jangan lepaskan masa ini. Jadilah seperti Jeff dan dengan berani mendekati isteri anda apabila dia menangis. Setiap kali isteri anda menunjukkan emosi adalah peluang yang baik untuk menyatakan cinta anda kepadanya. Jangan berkecil hati, kawan-kawan. Anda mungkin berasa tidak selesa dengan ledakan emosinya tetapi tetap bersedia. Anda mempunyai apa yang diperlukan untuk hadir bersama isteri anda walaupun dia menangis.


2. Semak sendiri.


Anda mesti menyemak emosi anda sendiri sebelum anda boleh bersedia untuk bertindak balas terhadap emosinya. Periksa diri anda dahulu. Apakah perasaan anda apabila isteri anda beremosi? Mungkin anda takut dia terluka, dia kecewa dengan anda, atau anda akan terdedah sebagai pasangan yang tidak mencukupi. Mungkin anda berasa dimanipulasi dan bertahan, atau jengkel dan marah. Membalas isteri anda yang menangis dengan kemarahan adalah langkah besar dan kesilapan biasa.

Okay, saya suka ini. Saya sangat mahu suami saya dekat dengan saya apabila saya emosi...saya lakukan sahaja. Saya perlukan dia untuk mengambil berat tentang perasaan saya! #marriagehelp #relationshipgoals

3. Jangan cari masalah, cuba kenal pasti emosinya.



Sebagai lelaki, kami ingin tahu apa yang berlaku kepadanya sehingga dia menangis supaya kami dapat memperbaikinya. Keinginan mendalam anda untuk melindungi isteri anda adalah mulia, tetapi apabila usaha menyelesaikan masalah anda disalah anggap, anda hanya menambah lukanya. Dia tidak perlu diperbaiki. Dia tidak rosak. Dia hanya merasakan emosi.


Hanya kerana anda tidak perlu membetulkan sesuatu tidak bermakna anda perlu berhenti makan, anda masih boleh mengambil tindakan. Berusaha untuk mengenal pasti emosinya. Dia mungkin berasa sedih, kecewa, sentimental, takut, atau gembira. Beri perhatian. Letakkan petunjuk bersama. Kemudian jika anda masih tidak tahu, tanya dia. Berhati-hati untuk tidak menjadi doofus. Anda tidak boleh bertanya "Apa masalah anda?" atau “Apa yang kamu menangis?” Sebaliknya, tanya "Apa yang anda rasa sekarang?" lebih baik, bertanya tanpa soalan. Cuma nyatakan bahawa anda berminat dengannya. "Saya nampak awak menangis, saya berminat nak tahu apa yang awak rasa."

4. Dekatkan diri.


Ia mungkin kelihatan pelik tetapi isteri anda mahu anda rapat dengannya. Keakraban fizikal anda menyampaikan ketersediaan emosi. Memberi ruang kepadanya apabila dia menangis boleh berasa sejuk, seperti anda meninggalkannya. Duduk sebelah dia. Berikan dia pelukan. Sentuh tangannya dan lihat dia.



5. Balas dengan empati.


Empati ialah keupayaan untuk memahami dan berkongsi emosinya. Jika isteri anda sedih atau takut, beritahu dia "Tidak mengapa untuk berasa sedih," dan balas dengan selesa. Membalas emosinya dengan cara ini menjadikannya selamat untuk dia mempertaruhkan emosi yang terdedah dengan anda. Keselamatan emosi adalah asas kepada keintiman yang luar biasa dalam perkahwinan.


6. Kekal dengannya.

Detik emosi isteri anda mungkin bertahan lebih lama daripada yang anda fikirkan. Walaupun melihatnya menangis selama 37 saat terasa seperti satu abad bagi anda, tetap bersamanya. Ingat anda mempunyai apa yang diperlukan untuk menjadi wiranya. Memeluknya selama dua puluh hingga tiga puluh minit juga boleh membantu.

Menyaksikan orang yang anda sayangi dalam kesakitan atau berhadapan dengan semacam kekecewaan mungkin membuat anda berasa tidak berdaya. Mungkin anda cuba menawarkan ketenangan, tetapi percubaan anda tidak berkesan. 

Mempelajari cara menghiburkan isteri anda akan meningkatkan komunikasi keseluruhan dalam hubungan anda dan meningkatkan hubungan antara anda. 

Walaupun anda tidak boleh menghilangkan ketidakselesaan isteri anda, anda mungkin boleh memupuk hubungan anda dan meredakan keadaan dengan beberapa kata-kata dan gerak isyarat yang baik.



Dengarkan Dia

Tanya pasangan anda apa yang dia fikirkan dan rasakan, dan apa yang dia perlukan. Tindakan yang berbeza menghiburkan orang yang berbeza, jadi isteri anda adalah sumber terbaik anda untuk mempelajari perkataan, tindakan dan tingkah laku yang dia rasa menenangkan.

 Anda mungkin menganggap bahawa dia mahukan masa untuk dirinya sendiri, contohnya, apabila dia benar-benar mendapati ketenangan yang hebat di hadapan anda. 

Menjelaskan perkara ini dengan isteri anda mempamerkan kepekaan dan keprihatinan, yang mungkin dia rasa selesa dengan sendirinya.


Menawarkan Keselesaan Fizikal

Sentuhan fizikal adalah salah satu cara terbaik untuk menyampaikan emosi. Jika isteri anda marah atau kecewa, tawarkan urutan untuk membantu meredakan ketegangannya. Jika dia gugup, memegangnya dan menggoyangnya secara teratur boleh meredakan kebimbangannya. Keselesaan fizikal amat berguna jika anda tidak tahu apa yang hendak dikatakan. Isteri anda secara fizikal atau lisan akan menunjukkan tindakan anda yang mana dialu-alukan -- seperti dengan bersandar pada anda, atau meramas tangan anda.


Yakinkan Isteri Anda

Anda mungkin tergoda untuk menghiburkan isteri anda dengan menyelesaikan masalahnya untuknya. Penyelesaian masalah memerlukan pemikiran praktikal, manakala keselesaan emosi boleh menjadi lebih kompleks.

 Membantunya secara aktif membetulkan keadaan boleh berguna pada satu ketika, tetapi ia tidak sepatutnya menggantikan keselesaan emosi. Yakinkan dia sebaliknya -- dia mungkin meragui dirinya sendiri atau takut penghakiman. Sebagai contoh, anda mungkin berkata, "Saya di sini untuk menyokong anda semasa anda menyelesaikan masalah ini. Saya tahu anda boleh melakukannya."

 Untuk galakan lanjut, ingatkan dia tentang masalah yang berjaya diuruskannya pada masa lalu, dan minta orang tersayang untuk mengingatkannya tentang kekuatan dan kejayaan masa lalunya.


Pisahkan Lebih Banyak Tanggungjawab

Jika isteri anda sudah terharu secara emosi, tugas dan tanggungjawab hariannya mungkin terlalu berat untuk dikendalikan. Untuk meredakan ketidakselesaan isteri anda, uruskan sebanyak mungkin kewajipannya sehingga dia berasa lebih baik. Contohnya, anda boleh menguruskan bil bulanan, menjadualkan semula beberapa janji temunya dan menyelesaikan beberapa kerja rumah. Dengan lebih sedikit isu luaran untuk dilayari, dia akan dapat memberi tumpuan yang lebih baik untuk mengatasi situasi semasanya.

Penutup

Bukan mudah sebenarnya nak memahami isi hati orang perempuan ini. kadang-kadang betul kadang-kadang kita salah . selalunya kita yang salah. perkara penting yang harus di ambil tahu adalah punca kepada masalah tersebut.

Kemudian barulah kita fokus kepada cara untuk memujuk dan memperbaiki hubungan antara kita dan pasangan kita. Lagi satu tolong jangan terlalu lewat kerana bimbang akan ada orang lain yang cuba potong line kita pula nanti.

Jesturu kunci utama kepada kebahagian rumah tangga adalah berkomunikasi dan berbincang di antara satu sama lain. buat keputusan sehabis baik dan jangan biarkan diri anda dirundung masalah stress dengan pasangan anda. 

semoga perkongsian kali ini memberi manfaat kepada kita semua. di persilakan untuk kongsi dan share enteri ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama