-->

Hati Isteri Mana Yang Tak terluka dengan penyondol

 Isu sondol menyondol kembali menjadi sebutan rakyat malaysia. Kini persoalannya siapa yang betul-betul bersalah. adakah orang lelaki yang melayan atau perempuan lain yang suka melihat perempuan lain menderita kerana kecurangan.

Setiap kita ada pendapat masing-masing. bagi aku perkara yang salah adalah orang perempuan yang menyondol suami orang. ini kerana kalau dia tidak mulakan terlebih dahulu sudah pasti perceraian keluarga si lelaki tidak akan berlaku. 

Antara tanda wanita atau isteri itu patah hati adalah:

1. Wanita Patah Hati Terasa Sakit Fizikal

Jika anda pernah menjadi wanita yang patah hati, anda tahu ia adalah penerangan yang tepat. Apabila pasangannya telah mengkhianatinya, penderitaan mental boleh menyebabkan kesakitan fizikal. Otak masuk ke mod survival dan membuang hormon tekanan ke dalam aliran darah.

Hati Isteri Mana Yang Tak terluka dengan penyondol


Hormon tambahan ini boleh mengakibatkan sakit kepala akut, gangguan pencernaan, sakit sendi, dan ketidakselesaan lain. Ironinya, wanita yang patah hati mungkin sering mengadu sakit dada yang teruk. Jika tidak dirawat, sakit fizikal ini boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius.


2. Dia Mengelak Bersosial dengan Rakan

Fikirkan kembali apabila anda dan bekas api sentiasa menjadi item di bandar itu. Anda mungkin seorang rama-rama sosial yang gemar keluar dengan rakan-rakan anda. Mereka tahu anda akan sentiasa ceria dan memberitahu mereka betapa indahnya orang yang cantik dalam hidup anda.


Kalendar sosial anda mungkin berubah selepas perpisahan besar. Wanita yang pernah patah hati sering mengelak daripada rakan mereka. Perkara itu terlalu menyakitkan untuk dibincangkan, jadi dia berundur ke dalam kesendirian dengan harapan untuk sembuh.


3. Wanita yang Patah Hati Boleh Mengalami Masalah di Tempat Kerja

Memang mencabar untuk kekal kuat dan berwajah berani apabila anda bersedih atas perhubungan yang terputus. Jika anda atau rakan adalah seorang wanita yang patah hati baru-baru ini, ia mungkin memerlukan setiap auns kekuatan untuk menghadapi tekanan dan soalan di tempat kerja.


Anda mungkin sentiasa berada di ambang air mata dengan sekotak tisu di sisi anda. Ia boleh menjadi sukar untuk menumpukan perhatian, supaya anda mungkin membuat kesilapan mudah dalam tugas anda. Rakan sekerja anda mungkin menyedari bahawa anda menarik diri secara luar biasa dan licik.


4. Wanita yang Patah Hati Mungkin Tidak Menjaga Dirinya dengan Baik

Kebersihan diri yang baik biasanya merupakan tanda orang yang seimbang. Ia menunjukkan kepada orang lain bahawa anda cukup mengambil berat tentang diri anda untuk kekal bersih dan kemas. Walau bagaimanapun, bersedih atas perhubungan yang terputus mungkin mengganggu tabiat dandanan biasa anda.


Mengucapkan selamat tinggal kepada pasangan beracun boleh memusnahkan harga diri anda dan bertukar menjadi membenci diri sendiri. Anda mungkin tertanya-tanya mengapa menggayakan rambut anda atau memakai pakaian yang bergaya jika tiada siapa yang peduli? Seorang wanita yang patah hati mungkin berhenti mandi dan kebersihan diri lain yang diperlukan dalam senario terburuk.

5. Dia Merenung Masa Lalu

Selepas putus cinta dengan minat percintaan anda, adalah kebiasaan untuk terperangkap pada masa lalu. Anda masih ingat semua tarikh makan malam, percutian dan acara menggembirakan yang anda berdua kongsi. Malangnya, anda juga mungkin memikirkan perbualan yang menyakitkan, pertengkaran yang kejam dan penganiayaan yang kejam.


Artikel yang diterbitkan oleh Frontiers dalam Human Neuroscience menjelaskan bahawa ruminasi menjadi gejala gangguan kemurungan yang ketara. Mungkin anda tersesat dalam pemikiran yang tidak berguna tentang "bagaimana jika" atau "jika sahaja." Berada dalam bayang-bayang masa lalu menghalang anda daripada melangkah ke cahaya hari ini.


wanita patah hati


6. Wanita yang Patah Hati Mungkin Hilang Motivasi Biasa

Adakah anda sentiasa menjadi orang yang positif yang mempunyai matlamat dan tahu bagaimana untuk mencapainya? Orang yang selesa dengan kulit mereka biasanya sangat bermotivasi dan boleh dipercayai. Jika anda bersedih kerana kehilangan cinta, pemanduan anda mungkin tidak begitu kuat.


Jika anda atau rakan adalah seorang wanita yang patah hati, tenaga anda mungkin berkurangan, dan sedikit menggembirakan anda. Selepas anda mengucapkan selamat tinggal kepada bekas, anda juga melihat impian bersama anda hilang. Kesakitan dan kekecewaan itu sudah cukup untuk anda berputus asa untuk mencuba lagi.


Anda mungkin tidak lagi berminat dengan hobi kegemaran anda dan aktiviti lain. Apabila bekas yang anda anggap mimpi menjadi kenyataan ternyata menjadi mimpi ngeri, anda mungkin berhenti bermimpi. Ia boleh menyebabkan anda hilang kepercayaan terhadap kekuatan dan kebolehan anda.


7. Wanita yang Patah Hati Telah Mengubah Tabiat Makan

Selera makan anda adalah penunjuk yang sangat baik untuk keadaan fizikal dan mental anda. Kesedihan kerana meninggalkan perhubungan mungkin akan nyata dalam pinggan anda. Itulah sebabnya ramai orang yang meratapi hubungan yang rosak sering menjadi kekurangan zat makanan.


Ia mungkin kelihatan seperti makanan telah hilang daya tarikannya, dan anda tidak mempunyai selera makan. Selain itu, ia sering mengingatkan anda tentang makanan dan hidangan kegemaran bekas anda. Ia bukan perkara luar biasa bagi wanita yang patah hati untuk menurunkan berat badan secara drastik.



Sebaliknya, anda mungkin seorang pemakan emosi yang menggunakan makanan untuk keselesaan. Memikirkan hubungan anda yang terputus boleh menyebabkan keinginan segera untuk makanan keselesaan tinggi kalori. Peningkatan berat badan yang ketara mungkin juga merupakan tanda kesedihan.


8. Moodnya Merata-rata

Apabila anda dan kekasih anda telah berpisah, anda tiba-tiba menghadapi realiti baru. Anda pergi daripada "kami" kepada "Saya," dan semuanya berbeza. Memandangkan putus cinta adalah satu kehilangan yang ketara, anda akan mengalami pelbagai kesedihan emosi.


Pada masa ini, anda mungkin berasa yakin sebagai orang yang baru bujang. Kemudian, sesuatu mengingatkan anda tentang ketidakcekapan bekas kekasih anda, dan anda memuncak dengan kemarahan. Anda sangat kecewa dengan keseluruhan keadaan, namun anda merindui mereka dan mula menangis.

Emosi flip-flop ini adalah semula jadi semasa anda mencari keadaan normal semula. Jika perubahan mood anda mula mengganggu aktiviti harian anda, ia boleh menandakan kemurungan. Anda mungkin memerlukan campur tangan profesional untuk membantu menangani tekanan emosi anda.



9. Wanita yang Patah Hati Mungkin Tidak Tidur Nyenyak

Menurut artikel yang diterbitkan oleh Pusat Kawalan Penyakit, orang dewasa memerlukan kira-kira tujuh atau lebih jam tidur setiap malam. Kebanyakan orang mengalami malam tanpa tidur sekali-sekala. Walau bagaimanapun, kekurangan tidur yang kronik boleh menyebabkan masalah fizikal dan mental yang teruk.


Seorang wanita yang patah hati sering mengalami malam tanpa tidur kerana pemikiran yang berlumba-lumba. Bantal selesa anda mungkin akan mengalirkan air mata anda semasa anda menangis untuk apa yang berlaku. Jika anda terbiasa tidur dengan pasangan anda, tiba-tiba bujang boleh menjadi kejutan kepada sistem anda.


Apabila anda kurang tidur, anda mungkin menyeret sepanjang hari anda dalam kabus otak. Atau mungkin anda seperti beberapa wanita yang patah hati yang tidur terlalu banyak tetapi masih berasa letih. Sama ada cara, bersedih kerana putus cinta boleh menyebabkan gangguan kepada kitaran tidur anda.



10. Dia Mungkin Membangunkan Penyalahgunaan Bahan

Manusia membenci kesakitan dan kebimbangan dan melakukan hampir apa sahaja untuk melegakannya. Jika anda atau rakan pernah mengalami perpisahan yang menyakitkan, tahap kebimbangan anda mungkin tidak dapat ditanggung. Otak anda secara automatik akan mencari ubat, seperti ubat-ubatan sendiri.


Ubat diri yang paling biasa untuk mencederakan orang adalah penyalahgunaan bahan. Ia adalah pedang bermata dua bagi mereka yang mempunyai personaliti ketagihan. Selepas perpisahan, anda mempunyai lubang yang tidak terhingga dalam hati anda yang perlu diisi dengan sesuatu.


Daripada mengisi kekosongan dengan tindakan positif, ramai orang yang bersedih memperlakukannya dengan alkohol, dadah, tembakau, makanan atau maksiat lain. Jika anda sudah ketagih, kehilangan cinta boleh mendorong keinginan anda lebih tinggi dan membahayakan kesihatan anda dan hubungan lain.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama