-->

6 Fakta Menarik Ketika Liverpool Menang Lawan West Ham United.

6 Fakta Menarik Ketika Liverpool Menang Lawan West Ham United. Mohamed Salah menjaringkan gol buat pertama kalinya dalam tujuh perlawanan Liga Perdana Inggeris dengan dua gol terbaiknya di West Ham United untuk membantu Liverpool naik ke tangga ketiga di tangga teratas.

Salah melancarkan serangan balas Liverpool yang hebat untuk menggandakan kelebihan pasukannya 11 minit kemudian, dengan serta-merta menerima hantaran dari Xherdan Shaqiri sebelum mengalahkan Lukasz Fabianski.


6 Fakta Menarik Ketika Liverpool Menang Lawan West Ham United.



Tanpa Sadio Mane yang cedera dan bersama Roberto Firmino sebagai pengganti, tugasnya Salah untuk mengakhiri kemarau gol. Firmino turun dari bangku simpanan seterusnya membantu Georginio Wijnaldum untuk gol Liverpool yang ketiga sebelum Craig Dawson membawa pulang gol sagu hati menerusi sepakan sudut untuk  West Ham.


Kemenangan kedua Liverpool di London dalam empat hari mengurangkan jurang kepada pendahulu Manchester City - yang memiliki permainan - hingga empat mata, dan kedua-dua pasukan bertemu di Anfield pada hari Ahad.


6 Fakta Menarik Ketika Liverpool Menang Lawan West Ham United.


1. Liverpool telah memenangi lebih banyak pertandingan Liga Perdana Inggeris melawan West Ham daripada yang mereka lakukan dalam pertandingan lain (31), sementara hanya melawan Arsenal (32) Hammers kehilangan lebih banyak pertandingan Liga Perdana daripada yang mereka tandingi melawan Liverpool (31).


2. Liverpool (W4 D1) menjadi satu-satunya pasukan kedua yang tidak terkalahkan dalam lima perlawanan tandang Liga Perdana di Stadium London, selain Manchester City (W4 D1).


3. Liverpool telah kalah satu daripada 16 perlawanan Liga Perdana mereka di London (W11 D4), memenangi tiga perlawanan terakhir mereka di ibu negara dan menjaringkan 13 gol untuk kemenangan tersebut.


4. Pengurus West Ham, David Moyes tidak menang dalam 14 perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris menentang Liverpool (D4 L10), kalah masing-masing dari lima perlawanan terakhir berturut-turut (semuanya dengan West Ham).


5. Mohamed Salah menjadi pemain pertama yang menjaringkan 20+ gol dalam semua pertandingan dalam empat musim berturut-turut untuk Liverpool sejak Ian Rush melakukannya enam kali berturut-turut dari 1981-82 hingga 1986-87.


6. Salah telah menjaringkan sembilan gol Liga Perdana Inggeris menentang West Ham, kemenangan terbaiknya menentang pasukan dalam EPL.


Sumber: BBC


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama