-->

7 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Burnley di Liga Perdana Inggeris.

7 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Burnley di Liga Perdana Inggeris. Chelsea akhirnya meraih kemenangan pertama dibawah bimbingan Thomas Tuchel. Menerima kunjungan Burnley di Stamford Bridge dalam Liga Perdana Inggeris pada Ahad (31/01/2021), Chelsea menang 2-0.


7 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Burnley di Liga Perdana Inggeris.


Dua gol Chelsea dalam perlawanan kedua Thomas Tuchel sebagai pengurus the Blues dicatatkan oleh Cesar Azpilicueta dan Marcos Alonso. Hasil dari kemenangan menentang Burnley, Chelsea kini mengumpulkan 33 mata dari sembilan kemenangan, enam seri dan enam kekalahan.


7 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Burnley di Liga Perdana Inggeris.


1. Chelsea telah meraih empat kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan menentang Burnley untuk pertama kalinya sejak Disember 1982.


2. Burnley gagal menjaringkan gol dalam tujuh dari sembilan perlawanan terakhir mereka di Liga Perdana. Dalam jumlah perlawanan itu, mereka hanya menjaringkan dua gol.


3. Thomas Tuchel adalah pengurus Chelsea pertama yang mengekalkan kedudukan bersih dalam dua perlawanan pertama menentang pasukan di Liga Perdana sejak Rafael Benitez pada tahun 2012.


4. Percubaan pertama Burnley hadir pada minit ke-94, penantian mereka yang paling lama untuk rembatan pertama dalam pertandingan Liga Perdana.


5. Chelsea tidak pernah kalah dalam pertandingan liga di mana Cesar Azpilicueta telah menjaringkan gol (menang lima dan seri empat).


6. Callum Hudson-Odoi telah terlibat secara langsung dalam lima gol dalam lapan perlawanan terakhirnya sebagai permulaan dalam semua pertandingan untuk Chelsea: tiga gol dan dua assist.


7. Mason Mount (22 tahun 21 hari) menjadi pemain Inggeris termuda yang membuat 50 penampilan Liga Perdana untuk Chelsea sejak John Terry pada tahun 2002 (21 tahun dan 124 hari).


Sumber: BBC



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama