Celta Vigo vs Barcelona: Lewandowski Jaringkan gol kemenangan

Celta Vigo vs Barcelona: Lewandowski Jaringkan gol kemenangan. Barcelona kembali ke arah kemenangan dengan mencatat kemenangan 2-1 di Celta Vigo ketika Robert Lewandowski terus tenang untuk menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-97.


Penyerang Poland yang dikaitkan dengan arsenal satu ketika dahulu itu meletakkan pasukan pelawat, yang seri 3-3 di Granada hujung minggu lalu, di hadapan dengan pemanduan bersudut yang kuat.


Iago Aspas menyamakan kedudukan untuk Celta, yang berada di tangga keempat terbawah La Liga, sejurus selepas perlawanan dimulakan semula dengan rembatan terpesong.


Celta Vigo vs Barcelona: Lewandowski Jaringkan gol kemenangan



Tetapi Lewandowski meraih kemenangan dari sepakan penalti, meninggalkan Barca di tangga ketiga tujuh mata di belakang Real Madrid.


Pendahulu Real, yang bertandang ke seteru kota Rayo Vallecano pada hari Ahad, berada lima mata di depan Girona di tempat kedua selepas mereka terikat 1-1 di Villarreal pada hari Jumaat.


Barcelona telah meraih 24 mata dengan gol yang dijaringkan selepas minit ke-76 - terbanyak dalam liga utama Sepanyol musim ini.


Pasukan Catalan itu juga tidak tewas dalam empat perlawanan sejak ketua jurulatih Xavi mengumumkan dia akan berundur pada penghujung musim.


Pasukan Xavi akan menentang Napoli pada hari Rabu dalam pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara, dengan saingan Eropah merupakan peluang realistik terakhir mereka untuk menjulang trofi musim ini.


Atletico Madrid di tempat keempat, tiga mata di belakang Barca, selepas mereka membelasah pelawat Las Palmas 5-0 pada hari Sabtu.



Marcos Llorente dan Angel Correa kedua-duanya menjaringkan dua gol untuk Atletico sebelum pemain gantian Memphis Depay menambah gol kelima lewat.


Tuan rumah mencatatkan kemenangan selesa walaupun pengurus Rojiblancos Diego Simeone merehatkan pemain utama - termasuk penyerang Perancis Antoine Griezmann - sebelum perlawanan pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara pertengahan minggu di Inter Milan.


Di tempat lain, Cadiz kekal di zon penyingkiran selepas tewas 2-0 di Osasuna di tempat ke-11.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama