Arsenal Mudah Belasah Burnley

Arsenal Mudah Belasah Burnley. Kai Havertz berkata Arsenal "semuanya berada dalam keadaan ini bersama-sama" selepas The Gunners meneruskan prestasi menjaringkan gol yang cemerlang untuk membelasah Burnley dan merapatkan jurang di puncak Liga Perdana kepada dua mata.


Berikutan kemenangan 6-0 mereka di West Ham minggu lepas Arsenal tidak lama lagi menjadi antara gol sekali lagi, kapten Martin Odegaard membuka jaringan pada empat minit dengan rembatan tajam ke sudut bawah selepas hantaran Gabriel Martinelli.


Bukayo Saka menyempurnakan sepakan penalti untuk menggandakan jaringan selepas Lorenz Assignon mengasari Leandro Trossard di dalam kotak.


Sementara itu, Jiran London, Chelsea tidak dapat mengalahkan City apabila terikat 1-1 dengan pasukan itu.


Arsenal Mudah Belasah Burnley



"Kami berada dalam masa yang baik, kami telah memenangi semua perlawanan setakat ini jadi ia berasa baik," kata Havertz selepas perlawanan.


"Di sebalik itu adalah kerja keras dan terdapat banyak perlawanan sukar akan datang. Kami perlu meneruskan kerja keras."


Penyerang England Saka mendapat gol keduanya sejurus selepas perlawanan dimulakan semula ketika Arsenal meneruskan rentak, mengumpan hantaran bijak Odegaard kemudian memotong ke dalam dan melepaskan rembatan ke bumbung gawang.


Percubaan Havertz yang hambar telah disekat di dalam kotak tetapi Trossard berjaga-jaga untuk melengkung untuk gol ketiganya dalam banyak perlawanan liga.


Rejaman jauh Jakub Kiwior ke garisan kemudian menemui Havertz yang tidak bertanda, yang hantu di belakang pertahanan dan menewaskan penjaga gol tuan rumah James Trafford untuk melengkapkan kemenangan menyeluruh buat Gunners.


Arsenal, yang mempunyai 21 gol dalam lima kemenangan berturut-turut, ketinggalan dua mata di belakang pendahulu Liverpool, manakala Burnley kekal dalam zon penyingkiran.


Gunners bermaharajalela dalam kemenangan cemerlang di tempat lawan

Pemain Arsenal meraikan jaringan menentang Burnley

Arsenal telah menjaringkan lima atau lebih gol dalam perlawanan liga di tempat lawan berturut-turut buat kali pertama dalam sejarah mereka

The Gunners, susulan kemenangan komprehensif minggu lalu di Stadium London, telah memulakan tahun kalendar dengan lima kemenangan liga berturut-turut buat kali pertama dalam sejarah mereka, dan mengejutkan Burnley dengan bola sepak licik mereka.


Dan Gunners dalam prestasi mungkin telah menjaringkan lebih banyak gol di Turf Moor, dengan Trossard hampir dua kali sebelum dia akhirnya menemui jaringan.


Havertz terus-menerus menimbulkan masalah dengan mengambil ruang dengan pergerakannya dari bola manakala Saka, Trossard dan Martinelli bertukar-tukar di dalam kotak untuk kerap mengancam.


Odegaard mendahului menerusi teladan, menjaringkan gol pertamanya sejak 2 Disember dan memberikan bantuan untuk gol kedua Saka.


Saka telah menjaringkan gol dalam empat penampilan liga berturut-turut buat kali pertama dalam kariernya, menjaringkan enam gol dalam empat perlawanan itu, lebih banyak daripada dalam 19 perlawanan liga sebelumnya.


Apabila pihak Mikel Arteta menyanyi, mereka sukar untuk dihentikan.


“Kami sangat gembira kerana ia adalah tempat yang sukar untuk datang dan Burnley sangat kompetitif dalam perlawanan besar yang telah mereka mainkan setakat ini musim ini,” kata bos Arsenal itu kepada BBC Match of the Day.


"Kami menjana persaingan dalam skuad. Mereka adalah kegembiraan untuk bekerja dengan, cara mereka berlatih setiap hari dan menerapkan diri mereka, dan bagaimana mereka mahu meningkat.


"Mereka mahu lebih - itu perkara yang baik."


Penjaga gol David Raya tidak mempunyai sebarang penyelamatan kerana Arsenal mengekalkan rekod tanpa bolos berturut-turut untuk kali kedua musim ini.


Skuad Arteta akan bertandang ke Porto dalam pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara pada hari Rabu, sebelum melayan kunjungan Newcastle pada Sabtu depan (20:00 GMT) ketika mereka ingin mengekalkan permulaan terbaik tahun ini.

Clarets mengalami satu lagi kekalahan di tempat sendiri

Burnley dibelasah secara menyeluruh selepas mempamerkan aksi suram di tempat sendiri, dengan pengurus Vincent Kompany memerhati dengan sedih di tempat penonton kerana larangan di garisan tepi.


The Clarets tidak mencuba rembatan ke sasaran dalam perlawanan buat kali pertama sejak Boxing Day dan berada di bawah tekanan sejak minit pertama.


Pasukan Kompany telah melepaskan 26 gol pada separuh masa pertama dalam 25 perlawanan, lebih banyak daripada pasukan lain dalam Liga Perdana musim ini.


Terperangkap dengan lontaran jauh untuk gol kelima Arsenal dan gagal menjejaki larian Havertz ke dalam kotak merumuskan pertahanan yang menyedihkan itu bermakna Burnley - tujuh mata dari keselamatan - sedang bertarung melawan kemungkinan untuk kekal di bahagian itu.


Untuk menambah kesengsaraan mereka, pemain tengah Aaron Ramsey telah dibawa keluar dengan pengusung selepas mengalami kecederaan lutut yang kelihatan serius dan memerlukan oksigen pada minit ke-63.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama