-->

Brentford vs Liverpool : Salah kembali jaringkan Gol

Brentford vs Liverpool : Salah kembali jaringkan Gol. Mohamed Salah menjaringkan gol sekembalinya daripada kecederaan ketika Liverpool menewaskan Brentford untuk mengekalkan pendahulu mereka di puncak Liga Perdana.


Darwin Nunez meletakkan Liverpool di hadapan dengan cip yang hebat sebelum Alexis Mac Allister menjaringkan gol kedua di Stadium Komuniti Gtech. Musuh mereka, manchester city di ikat chelsea di etihad.


Salah, yang kembali daripada masalah hamstring yang dialami semasa tugasan Mesir di Piala Negara-Negara Afrika, mencatatkan rekod dengan penyudah yang tajam.


Ivan Toney membalas satu gol untuk Brentford, tetapi Cody Gakpo menambah kecemerlangan untuk Liverpool dengan jaringan lewat.


Brentford vs Liverpool : Salah kembali jaringkan Gol



Kemenangan itu membuat Liverpool di hadapan lima mata buat sementara waktu di puncak, tetapi kemenangan 5-0 Arsenal ke atas Burnley kemudiannya mengurangkan defisit kepada dua mata sekali lagi.


Satu-satunya mata masam untuk pengurus Liverpool Jurgen Klopp daripada kemenangan di Stadium Komuniti Gtech adalah lebih banyak tambahan kepada senarai kecederaan yang semakin panjang.


Curtis Jones dan Diogo Jota dikeluarkan sebelum separuh masa, manakala Nunez digantikan pada rehat.


"Kami perlu melihat berapa kosnya - kami belum tahu lagi," kata Klopp mengenai kecederaan itu.


"Curtis mendapat ketukan di bahagian bawah tulang keringnya, atau di atas buku lali. Kita akan lihat apa maksudnya. Itu adalah apa yang dia rasa, tetapi dia tidak pasti 100 peratus. Curtis itu tidak boleh bermain memberitahu anda bahawa ia mesti menjadi sesuatu kerana dia akan bermain di semua kos.


"Diogo kelihatan mungkin yang paling teruk; Saya tidak melihatnya kembali tetapi saya mendengar gambar-gambar itu tidak kelihatan hebat juga, jadi kita perlu melihat di sana.


"Darwin, kami berlepas kerana dia berasa sedikit [sesuatu] tetapi itu jelas hari ini cukup untuk menekan brek serta-merta dan itulah yang kami lakukan, jadi kami melepaskannya."


Nunez membawa Liverpool dalam perjalanan mereka

Ini adalah kemenangan yang melelehkan kelas kerana Liverpool, yang mungkin telah mengenal pasti ini sebagai tugasan yang berpotensi rumit, berusaha untuk memenangi kejuaraan liga ke-20.


Nunez mempamerkan detik terbaiknya apabila dia mematahkan bola untuk menanduk tandukan Jota dan kemudian menghasilkan penyudah yang menakjubkan.


Pemain Uruguay itu dengan berani menepis bola ke atas Mark Flekken ketika penjaga gol mengecilkan sudut.


Adalah mudah untuk membayangkan Nunez sebagai arkitek huru-hara, menyimpulkan banyak perkara yang dia lakukan adalah naluri dan bukannya dikira.


Namun di sini dia menunjukkan di sini kepintaran dan ketenangannya untuk membantu Liverpool dalam perjalanan mereka.


Klopp dan kakitangan kejurulatihannya sudah pasti menggilap seorang pemain yang berlian kasar apabila dia menandatangani £64 juta dari Benfica pada 2022.


Perlawanan Liverpool di Anfield dengan Manchester City - yang ketinggalan empat mata dengan satu perlawanan di tangan - pada 10 Mac akan datang.


Rasanya agak tidak dapat dielakkan bahawa Nunez dan penyerang City Erling Haaland akan menjadi tokoh utama yang membawa kepada pertemuan itu.


Salah kembali tetapi masalah kecederaan meningkat


Kepulangan Salah - dia menggantikan Jota yang cedera pada minit ke-44 untuk penampilan pertamanya sejak Hari Tahun Baru - merupakan mata tambah yang besar untuk Liverpool.


Dia pada mulanya kelihatan sedikit berkarat, gagal menjangka tendangan Luis Diaz ke belakang di dalam kotak enam ela dan juga menyeret rembatan melebar dari kedudukan yang baik.


Ia tidak lama, walaupun, sehingga dia mengklik kembali ke gear.


Selepas Mac Allister yang mengagumkan menghasilkan penyudah yang cekap, Salah berjaya memastikan mata selamat.


Helah dan rentaknya yang tinggal terlalu banyak untuk pemain pertahanan Nathan Collins, sebelum dia melakukan penyudah melepasi Flekken, dan masih ada masa untuk Salah memberikan bantuan untuk Gapko.


Salah kini telah menjaringkan gol dan membantu dalam 30 perlawanan Liga Perdana yang berbeza. Hanya Wayne Rooney (36), Thierry Henry (32) dan Alan Shearer (31) lebih kerap melakukannya.


"Dia [Salah] luar biasa. Saya sangat gembira untuknya," kata Mac Allister kepada TNT Sports.


“Dia telah keluar dan sedikit kecewa mengenainya tetapi dia kembali dan hanya dalam beberapa minit, menjaringkan gol dan membantu.


"Dia adalah pemain yang menakjubkan dan pemimpin yang hebat dan pemain penting bagi kami."


Walaupun Salah kembali, penyokong Liverpool akan menunggu dengan gementar dalam beberapa hari akan datang mengenai kecergasan Jones, Jota dan Nunez ketika mereka menyertai Trent Alexander-Arnold, Dominik Szoboszlai, Alisson dan Thiago Alcantara antara mereka dalam senarai kecederaan.


Liverpool boleh menentang Chelsea dalam perlawanan akhir Piala Carabao pada 25 Februari tanpa beberapa kakitangan utama mereka.v

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama