-->

Manchester United Tewaskan Betis 5-1

 Marcus Rashford kembali menjaringkan gol ketika Manchester United mara ke suku akhir Liga Europa dengan kemenangan klinikal di Real Betis.


Selepas separuh masa pertama terbuka, Rashford meletakkan United di hadapan pada minit ke-55 dengan percubaan jarak jauh yang bergemuruh di sudut bawah.


Tuan rumah telah mencipta banyak peluang sebelum United membuka tirai jaringan apabila Joaquin dari Betis melihat percubaan awalnya yang melencong terkena bahagian luar tiang.

Manchester United Tewaskan Betis 5-1


Pasukan Erik ten Hag telah melakukan kerja keras di Manchester minggu lalu dan mara sebagai pemenang 5-1 secara agregat.

Prestasi mengagumkan Rashford berterusan. Sejak bola sepak kelab disambung semula selepas Piala Dunia, dia telah menjaringkan 19 gol dalam 24 penampilan.


Pemain berusia 25 tahun itu sudah berada dalam musim paling produktif di hadapan gawang dan kekal sebagai penjaring terbanyak dalam Liga Europa dengan enam gol daripada lapan perlawanan.


Penyudah terbaharu beliau datang daripada rembatan pertama United mengenai sasaran. Terdahulu, The Red Devils telah terkena tiang menerusi percubaan Facundo Pellistri sejurus sebelum separuh masa.


Sebaik sahaja mereka mendahului, satu detik seolah-olah tidak dapat dielakkan, tetapi Marcel Sabitzer, Jadon Sancho dan Wout Weghorst semuanya gagal untuk menukar peluang yang baik, manakala Pellistri yang berusia 21 tahun terus menarik perhatian United dalam permulaan kompetitif pertamanya untuk kelab.



Pada hari lain, salah satu peluang awal Betis akan menemui jaringan untuk membuat perlawanan kedua yang menarik.


Tetapi tuan rumah tidak bernasib baik, dengan Joaquin terkena tiang dan Juanmi melakukan rembatan tersasar tipis apabila masuk ke gawang.


United kini mara ke pusingan lapan terakhir Liga Europa buat kali ketiga dalam lima musim.


Mereka menentang Fulham dalam suku akhir Piala FA pada hari Ahad (16:30 GMT) ketika mereka terus berjuang dalam pelbagai bidang.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama