Biodata Oscar Arribas Pemain Import JDT 2023

Óscar Arribas Pasero merupakan pemain baru yang direkrut oleh juara liga super, JDT bagi saingan liga musim 2023. Pemain yang memiliki passport Filipina ini kali terakhir beraksi untuk kelab Cartagena dalam liga kedua La Liga. 


Oscar Arribas Pemain Import JDT 2023

Biodata pemain Oscar Arribas Pasero

Mungkin ramai yang tak kenal dengan pemain ini. Jadi kami kongsikan beberapa maklumat penting mengenai pemain JDT ini.

Nama penuh Óscar Arribas Pasero

Tarikh lahir 22 Oktober 1998 (umur 24)

Tempat lahir Parla, Sepanyol

Tinggi 1.83 m (6 kaki 0 ​​inci)

Posisi Sayap 

Kelab Terdahulu


Dia membuat penampilan sulung pasukan pertamanya pada 29 November 2016, sebelum muncul bersama pasukan simpanan, masuk sebagai pemain gantian separuh masa kedua untuk Samu dalam keputusan seri 1–1 di tempat sendiri menentang RCD Espanyol untuk Copa del Rey musim ini.


Arribas membuat penampilan sulung bersama pasukan B pada 15 Januari 2017, dalam kekalahan 0–3 Tercera División di tempat sendiri menentang Getafe CF B. Debut Segunda Divisiónnya muncul pada 4 Mac, sekali lagi dari bangku simpanan ketika seri 0–0 menentang Sevilla Atlético.


Pada 16 Ogos 2019, Arribas menandatangani kontrak profesional pertamanya sehingga 2021. Dia menjaringkan gol pertamanya dengan skuad utama pada 12 Oktober, menjaringkan gol pembukaan dalam kekalahan 3–1 di tempat lawan ke atas Sporting de Gijón.

Pada 1 Julai 2022, selepas Alkor tersingkir, Arribas menandatangani kontrak setahun dengan FC Cartagena di bahagian kedua. Pada 13 Disember, bagaimanapun, dia telah menamatkan hubungannya dengan kelab itu.


CAPS antarabangsa


Dilahirkan di Sepanyol, dan mempunyai keturunan Filipina, Arribas layak mewakili Sepanyol atau Filipina di peringkat antarabangsa.

Pada November 2022, dilaporkan bahawa Arribas menerima panggilan daripada Filipina untuk kem latihan, sebagai persediaan untuk Kejohanan AFF 2022.[8][9][10]

Semoga berjaya buat pemain ini dalam liga super 2023.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama