Punca Lelaki selalu Curang

Curang oh curang, semakin hari semakin ramai yang menunjukkan belang mereka. sehinggakan terbaru telah direkodkan jumlah permohonanan berkahwin di Thailand meningkat mendadak untuk tahun 2023 ini sahaja. Fuhh adakah mereka berkahwin kerana tidak mahu pasangan mereka mengetahui hubungan gelap mereka atau sebaliknya. Bila tengok statsitik tu memang takut dan terkejut. tetapi kena tengok juga kenapa mereka ke sana.


Punca Lelaki selalu Curang


sama ada mempunyai jalan yang lebih mudah atau kos yang dilaksanakan di sana lebih murah berbanding di Malaysia. selalunya mereka nak jalan mudah. kalau di Malaysia, lelaki yang nak kkawin lebih dari seorang perlu mendapat persetujuan keluarga atau isteri pertama dahulu.

jika berkahwin di thailand, mereka hanya perlu balik dan daftarkan perkahwinan mereka itu sahaja.

Punca Lelaki selalu Curang

Persoalan juga selalu timbul kenapa lelaki selalu sangat curang. tapi sebenarnya bukanlah kerana dia lelaki tetapi kerana ada wanita lain yang telah menjadi lebih baik untuk dia berbanding anda. wanita baru itu mungkin telah berikan kepada pasangan anda atau teman lelaki atau suami anda apa yang anda tidak berikan kepada mereka.

jadi sebab itulah pasangan anda memilih untuk curang dengan anda. Mungkin juga sebab perangai anda sendiri yang membuatkan lelaki tersebut angkat kaki dan mencari orang lain. justeri banyak faktor lelaki selalu curang sebenarnya.

Ramai yang tertanya-tanya kenapa sebab lelaki curang dalam perhubungan? kami kongsikan untuk anda yang memerlukan ya.

1.Mereka sedang mencari jalan keluar.


"Kadang-kadang apabila lelaki menipu, itu kerana mereka cuba untuk keluar dari hubungan, dan itu adalah langkah pertama," ahli terapi hubungan Ken Page, LCSW, memberitahu mbg.


Walaupun orang dari semua jantina mungkin menipu atas sebab ini, Birkel menjelaskan bahawa lelaki mungkin kurang berkemungkinan mempunyai perbualan yang sukar dengan pasangan mereka tentang keperluan mereka sendiri dan hubungan itu. Jika mereka mencari jalan keluar, mereka mungkin melihat penipuan sebagai cara untuk mencapai matlamat. "Mereka sudah selesai dengan perkahwinan atau hubungan mereka, dan bukannya mempunyai perbualan yang sukar itu, mereka hanya akan mempunyai hubungan sulit," katanya.


2. Mereka sedang mencari sambungan.

Walaupun norma jantina mungkin memberitahu kita tentang lelaki, penipuan tidak selalu berlaku atas sebab fizikal semata-mata. Jika mereka berasa tidak kelihatan atau terputus hubungan daripada pasangan mereka, Page berkata, "perkara itu menyakitkan dan membuatkan kita masuk ke dalam zon di mana kita melindungi diri kita sendiri," sambil menambah, "apabila ini berlaku banyak dari masa ke masa, dorongan untuk berfikir tentang seks dengan orang lain meningkat dengan ketara."


Dan secara amnya, lelaki "kurang berkemungkinan mempunyai sistem sokongan sosial yang baik" setakat rakan lelaki rapat, kata Birkel. Dalam keadaan sedemikian, belas kasihan dan sokongan daripada wanita lain dalam hidupnya mungkin sangat dialu-alukan. "Ia selalunya bermula sebagai persahabatan, mungkin rakan sekerja wanita, " katanya, yang mula membuat dia berasa lebih baik tentang dirinya sendiri, dan seterusnya membentuk hubungan emosi.


3. Mereka mempunyai sifat sosiopatik atau narsis.

Jika pasangan telah menipu, mungkin terdapat kecenderungan sosiopatik atau sifat narsis yang terlibat. "[Mereka mungkin] seseorang yang langsung tidak mengambil berat tentang perasaan pasangan mereka," kata Page. "Mereka mahukan apa yang mereka mahu, dan ia semudah itu."


Birkel menambah bahawa selalunya, apabila peluang untuk menipu muncul dengan sendirinya, "Ada orang tertentu yang tidak mempunyai keupayaan yang baik untuk memahami emosi orang lain atau kesan tingkah laku mereka terhadap orang lain-kualiti narsis."


Terutamanya, kebanyakan orang mempunyai beberapa tahap tingkah laku narsis, dan bukan setiap orang yang mempunyai tingkah laku narsis adalah narsisis penuh dengan gangguan personaliti narsis. Perkara yang sama boleh dikatakan untuk sosiopati, aka gangguan personaliti antisosial.


4. Menipu balas dendam.

Sesetengah orang bertindak dan menipu kerana marah, cemburu, atau keinginan untuk membalas dendam, kata Birkel. Walaupun pasangan mereka tidak menipu mereka, jika mereka telah melakukan sesuatu untuk mengecewakan pasangan mereka (iaitu, mempunyai persahabatan rapat dengan lelaki lain, Birkel menawarkan sebagai contoh), "Mereka akhirnya akan menipu untuk membuat keputusan. ," dia cakap.


5. Mereka bergelut dengan penyalahgunaan bahan.

Jika satu pasangan menghadapi masalah penyalahgunaan bahan, kejadian penipuan mungkin menjadi lebih berkemungkinan. "Apabila kita menjadi ketagih seperti itu, ia mencipta dan didorong oleh impuls, versi diri kita yang lebih tidak matang," kata Page, sambil menyatakan bahawa dia melihat banyak perhubungan berantakan selepas seorang pasangan menjadi ketagih ubat penahan sakit selepas pembedahan, contohnya.


6. Mereka sedang bergelut dengan kesihatan mental mereka.

Begitu juga, Page mengatakan kemurungan dan kebimbangan juga boleh meningkatkan tingkah laku yang didorong oleh impuls itu, kerana "jika kemurungan dan kebimbangan adalah sengit, ia benar-benar boleh memburukkan lagi keperluan untuk mendapatkan kelegaan-dan kelegaan selalunya boleh datang dalam bentuk seseorang yang benar-benar menarik di luar perhubungan. ."


7. Mereka sedang mencari pengesahan.

Perasaan tidak selamat dan harga diri yang rendah juga boleh mendorong seseorang untuk menipu, terutamanya jika mereka tidak mendapat pengesahan itu dalam hubungan mereka sendiri, nota Page dan Birkel. "Jika orang berasa tidak cukup menarik kepada pasangan mereka, mereka mungkin menipu untuk mencari pengesahan luaran," jelas Page. Dia menambah bahawa isu seksual (seperti disfungsi erektil) juga boleh mendorong seseorang untuk "mencari seseorang yang lebih baru dan lebih menarik untuk membuktikan kepada diri mereka bahawa mereka masih kuat dan berkebolehan seksual."


8. Mereka menafikan sebahagian daripada identiti mereka.

Dalam sesetengah kes, penipuan boleh disebabkan oleh satu pasangan menafikan identiti seksual atau jantina mereka sendiri. Seseorang mungkin bergelut untuk menerima bahawa mereka gay atau biseksual, dan "mereka mahu mencuba, mahu meneroka," kata Page. "Ini juga mungkin benar dengan isu identiti jantina. Dan anda ingin meneroka seks serta identiti di sekelilingnya kerana ia adalah bahagian tersembunyi diri anda."


9. Mereka tidak matang dari segi emosi.

Akhir sekali, Birkel dan Page kedua-duanya bersetuju bahawa banyak sebab ini termasuk dalam kategori ketidakmatangan emosi. "Saya fikir itu adalah teras mengapa lelaki menipu, " kata Birkel, sambil menyatakan bahawa lelaki diajar untuk tidak bercakap tentang emosi mereka. "Pada masa seorang lelaki mempunyai hubungan sulit, sudah ada tempoh masa yang lama apabila terdapat masalah, dan mereka tidak dapat bercakap tentang perasaan itu, " katanya. Menurut Page, ia selalunya merujuk kepada "penilaian yang buruk, kekurangan kemahuan, kekurangan kawalan diri dan ketidakmatangan."

Penutup

Bukan mudah untuk menjadi seseorang yang sempurna tetapi perlulah berusaha sebaik mungkin agar dapat membahagiakan pasangan kita. Nak bahagia perlulah berperanan atas kedua-dua belah pihak.

Bukan hanya untuk suami atau teman lelaki tetapi juga orang wanita isteri dan juga teman wanita memainkan peranan penting dalam memastikan hubungan terus terjalil. Jangan terus menerus menyalahkan pasangan sebaliknya duduklah berbincang dan mencari jalan penyelesaian secara bersama. 

Orang lelaki selalu curang bukanlah faktor utama sebaliknya ia berlaku kerana ada wanita luar yang suka melihat wanita lain merana atas nama curang. alih-alih yang menjadi mangsa adalah orang lelaki.

fikirkanlah dan jangan emosi dalam menilai.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama