-->

Mason Greenwood ditahan atas tuntutan rogol

Pemain bola sepak Manchester United Mason Greenwood telah ditahan kerana disyaki merogol dan menyerang berikutan dakwaan di media sosial.


Polis Greater Manchester berkata ia dimaklumkan mengenai "imej dan video media sosial yang disiarkan oleh seorang wanita yang melaporkan insiden keganasan fizikal".


Mason Greenwood ditahan atas tuntutan rogol


Ia menambah "kami boleh mengesahkan seorang lelaki berusia 20-an sejak itu telah ditangkap kerana disyaki merogol dan menyerang".


Dia masih dalam tahanan untuk disoal siasat dan siasatan sedang dijalankan.


United sebelum ini berkata penyerang itu tidak akan kembali berlatih atau perlawanan sehingga diberitahu kelak.


Kelab itu berkata mereka "tidak membenarkan apa-apa jenis keganasan" dan telah dimaklumkan mengenai dakwaan itu di media sosial tetapi tidak akan membuat ulasan lanjut sehingga "fakta telah dipastikan".



Nike mengeluarkan satu kenyataan, yang pertama kali dilaporkan dalam The Athletic, berkata: "Kami amat prihatin dengan dakwaan yang membimbangkan dan akan terus memantau keadaan dengan teliti."


Greenwood tidak menjawab dakwaan media sosial itu.


Pemain berusia 20 tahun itu, yang membuat penampilan sulung di United pada Mac 2019, menandatangani perjanjian empat tahun pada Februari 2021 selepas naik pangkat di akademi.


Greenwood memohon maaf selepas digugurkan oleh pengurus England Gareth Southgate kerana melanggar protokol coronavirus semasa menjalankan tugas antarabangsa di Iceland pada September 2020.


Sebulan kemudian, pengurus United pada masa itu, Ole Gunnar Solskjaer, mempertahankan Greenwood di tengah-tengah spekulasi media bahawa dia lewat untuk latihan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama