-->

Gol masa kecederaan Harry Kane memberikan Tottenham kemenangan yang menakjubkan

Gol masa kecederaan Harry Kane memberikan Tottenham kemenangan menakjubkan ke atas pendahulu Liga Perdana Inggeris, Manchester City dalam perlawanan akhir yang huru-hara di Stadium Etihad. City menyangka mereka telah menyelamatkan satu mata beberapa saat sebelum itu apabila Riyad Mahrez menyempurnakan sepakan penalti yang diberikan selepas semakan VAR, tetapi ada kelainan lain yang akan datang dan Kane, boleh diramal, dengan syarat itu.


Gol masa kecederaan Harry Kane memberikan Tottenham kemenangan yang menakjubkan



Penyerang Spurs itu, yang cuba ditandatangani City pada musim panas, melompat tinggi untuk menerima hantaran lintang Dejan Kulusevski pada minit ke-95 dan mencetuskan sambutan liar daripada penyokong mereka.

Ia merupakan pengakhiran dramatik kepada perlawanan yang telah menyaksikan Spurs kembali dibolosi selepas mendahului dua kali, dengan City kesuntukan masa untuk mencari gol penyamaan ketiga.


Gol pertama Tottenham datang selepas hanya empat minit, dengan Son Heun-min menewaskan perangkap ofsaid dan menjaringkan bola untuk Kulusevski menjaringkan gol pada permulaan pertamanya untuk kelab.


City menyamakan kedudukan apabila Hugo Lloris menumpahkan hantaran lintang Raheem Sterling dan Ilkay Gundogan menerkam untuk mendapatkan bola yang lepas, tetapi mereka tidak dapat mengubah penguasaan bola kepada lebih banyak gol.


Spurs terus mengancam pada masa rehat pada separuh masa kedua dan kembali di hadapan pada tanda sejam apabila Kane menamatkan gerakan yang dimulakannya, berlari ke atas hantaran lintang Son untuk merembat melepasi Ederson dari jarak dekat.


Kane dinafikan sekali lagi oleh Ederson dan kemudiannya satu lagi serangan dibatalkan kerana ofsaid tetapi nampaknya City akan mendapat kata terakhir apabila mereka diberikan sepakan penalti pada penghujung minit 90.


Pengadil Anthony Taylor menunjuk tempat untuk bola baling oleh Cristian Romero selepas semakan VAR dan nampaknya Mahrez telah menyelamatkan satu mata.


Kane mempunyai idea lain, dan kemenangannya bermakna pendahuluan City di puncak berbanding Liverpool, yang mempunyai satu perlawanan dalam tangan, turun kepada enam mata.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama