-->

Aubameyang Catat Hatrik Pertama Untuk Barcelona.

Aubameyang Catat Hatrik Pertama Untuk Barcelona. Pierre-Emerick Aubameyang menjaringkan gol pertamanya di Barcelona dengan mencatat hatrik ketika mereka melanjutkan rekod tanpa kalah dalam La Liga kepada sembilan perlawanan dengan kemenangan di Valencia. Aubameyang, yang menyertai Barca dari Arsenal secara percuma pada 2 Februari, meledak gol pembukaan pada permulaan La Liga pertamanya.


Aubameyang Catat Hatrik Pertama Untuk Barcelona.


Frenkie de Jong menjaringkan gol dalam satu saat dan Aubameyang menyempurnakan dari jarak dekat, walaupun pemeriksaan VAR untuk ofsaid.


Carlos Soler mejaringkan satu gol sebelum Aubameyang mencatatkan gol ketiga. Pemain gantian Pedri nampaknya telah menjaringkan gol keempat Barcelona tetapi percubaannya yang kuat sejauh 25 ela terkena belakang Aubameyang lalu masuk ke gawang gol.


Gol itu pada mulanya diberikan kepada Pedri yang berusia 19 tahun tetapi kemudiannya diberikan kepada Aubameyang.


Dia boleh menambah gol keempat lewat apabila bola jatuh ke dalam kotak, hanya untuk penjaga gol tuan rumah Giorgi Mamardashvili menafikan pemain berusia 32 tahun itu.


Pemain tengah Barca Sergio Busquets berkata: "Sejak Aubameyang tiba, dia telah bekerja keras. Kami tahu dia tidak bermain banyak minit musim ini.


"Dia seorang pemain yang hebat dan mempunyai dia dalam skuad, setelah datang ke sini secara percuma, benar-benar positif untuk kami."


Pengurus Barca Xavi akan teruja dengan kecekapan pasukannya apabila mereka melanjutkan rekod tanpa kalah mereka dalam liga, yang kini berlanjutan hingga 4 Disember.


Pada separuh masa pertama, tiga pukulan mereka menghasilkan tiga gol ketika Valencia membayar untuk tempoh 15 minit yang malas di mana hantaran pantas Barca diklik.


Valencia - kini tujuh perlawanan tanpa kemenangan dalam liga - menyangka mereka telah menjadikan kedudukan 3-1 sebelum rehat tetapi Soler dinafikan, dengan VAR buat kali pertama pernah menolak jaringan dalam La Liga, kerana bola telah keluar dari bermain untuk lontaran ke dalam.


Soler melakukan tandukan terjun selepas separuh masa tetapi gol ketiga Aubameyang melencong menamatkan sebarang harapan untuk kembali.


“Ia merupakan kemenangan penting hari ini,” tambah Busquets. "Pada separuh masa pertama kami sangat cekap. Itu membolehkan kami menguasai permainan. Ini bermakna kami cukup tenang untuk bermain dengan gaya kami. Saya fikir ia adalah persembahan yang bagus.


"Dalam perlawanan lain kami telah mendahului tetapi tidak dapat mendominasi dan saingan telah kembali ke dalam permainan. Hari ini kami melakukan tugas itu."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama