-->

Barcelona Tersingkir Ke Europa League

Barcelona Tersingkir Ke Europa League. Juara Eropah lima kali Barcelona tewas kepada Bayern Munich untuk terlepas ke peringkat kalah mati Liga Juara-Juara buat pertama kali dalam tempoh 17 tahun. Barca tidak beraksi dalam pusingan 16 terakhir sejak 2003-04, apabila mereka tidak layak ke pertandingan itu.Penyingkiran ini meneruskan kempen yang menyedihkan bagi gergasi Sepanyol itu selepas masalah kewangan memaksa mereka untuk membenarkan legenda kelab Lionel Messi pergi secara percuma dan kemudian menyertai Paris St-Germain pada musim panas.


Barcelona Tersingkir Ke Europa League


Barcelona Tersingkir Ke Europa League


Barca perlu menandingi keputusan Benfica untuk mara, tetapi pasukan Portugal itu menang 2-0 di tempat sendiri kepada Dynamo Kyiv, meninggalkan anak buah Xavi di tempat ketiga dan berdepan play-off pusingan kalah mati Liga Europa.


Permainan itu, dimainkan dalam keadaan bersalji dan tanpa peminat kerana peningkatan kes Covid-19 di Jerman, telah terlepas daripada pelawat pada separuh masa.


Bayern menjaringkan gol pertama mereka apabila hantaran lintang Robert Lewandowski menemui Thomas Muller dan tandukannya baru sahaja melepasi garisan, sebelum mereka menggandakan kelebihan hasil jaringan hebat 30 ela daripada bekas penyerang Manchester City, Leroy Sane.


Jamal Musiala menambah gol ketiga pada separuh masa kedua dengan penyudah rutin selepas rembatan Alphonso Davies.


Barcelona mempunyai peluang untuk mendahului apabila ia tanpa jaringan tetapi Jordi Alba, yang kemudiannya dikeluarkan kerana kecederaan hamstring, diselamatkan oleh Manuel Neuer dan Ousmane Dembele turut mensia-siakan peluang dengan merembat ke atas.


Bayern mara sebagai juara kumpulan dengan rekod 100%. Benfica menamatkan saingan dengan lapan mata, dengan Barcelona, ​​yang hanya menjaringkan dua mata dalam keseluruhan peringkat kumpulan, dengan tujuh mata.


Undian untuk Liga Europa berlangsung pada hari Isnin jam 12:00 GMT di Nyon, Switzerland dan Barca akan menentang salah satu naib juara kumpulan Liga Europa, dengan Rangers salah seorang lawan mereka yang berpotensi.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama