-->

Leicester City Tersingkir ke Europa Conference League

Leicester City Tersingkir ke Europa Conference League. Brendan Rodgers berkata dia tidak "bahkan tahu" apa itu Europa Conference League selepas pasukan Leicesternya diturunkan ke pertandingan itu berikutan kekalahan 3-2 Liga Europa di Napoli. The Foxes bermula Khamis di kedudukan terdepan untuk mara tetapi terpaksa membayar untuk bertahan yang kendur ketika tuan rumah mara dengan perbelanjaan mereka dalam kemuncak dramatik ke Kumpulan C.

Leicester City Tersingkir ke Europa Conference League


Leicester jatuh ke pusingan kalah mati kejohanan peringkat ketiga bola sepak kelab Eropah pada Februari. Undian berlangsung pada hari Isnin dan mereka akan menentang salah seorang naib juara dari peringkat kumpulan Europa Conference League.

Leicester City Tersingkir ke Europa Conference League

"Saya perlu berterus terang saya tidak tahu apa pertandingan itu," kata Rodgers kepada BT Sport.


"Saya memberi tumpuan kepada Liga Europa dan memenangi kumpulan ini dan sekurang-kurangnya menduduki tempat kedua. Tetapi saya pasti saya akan mengetahuinya tidak lama lagi."


Kesimpulan yang menegangkan pada petang itu menyaksikan Leicester hampir diberi penangguhan lewat kerana acara lebih 1,000 batu jauhnya di Poland, apabila penalti masa kecederaan diberikan kepada Legia Warsaw dalam perlawanan mereka menentang Spartak Moscow pada masa yang hampir sama dengan wisel penamat dibunyikan. Itali.


Gol penyamaan Legia pastinya akan menghantar Leicester tetapi sepakan penalti Tomas Pekhart berjaya diselamatkan oleh penjaga gol Spartak, Aleksandr Selikhov, untuk memastikan pasukannya mara sebagai juara kumpulan dan bukannya tergelincir ke tangga ketiga.


Rodgers merasakan pasukannya menyumbang banyak kepada kejatuhan mereka sendiri menentang pasukan Napoli yang mengalami kecederaan.


"Terdapat banyak kenaifan dalam pasukan kami, dengan ramai pemain muda dan ia telah menjadi permintaan besar untuk mereka musim ini," tambahnya.


"Kami telah bermain beberapa sistem tetapi secara individu ia bergantung kepada mentaliti itu untuk menjejak seorang pelari atau menghentikan hantaran silang. Kami bermain bagus dalam serangan tetapi ia tidak cukup bagus."


Gol awal Adam Ounas menetapkan nada untuk persembahan penuh kesilapan, dengan hantaran Caglar Soyuncu yang tidak dimaklumkan memulakan laluan permainan yang menyaksikan pemain sayap Algeria itu mencatatkan gol pertamanya di Napoli sejak April 2019.


Ryan Bertrand bersalah apabila pasukan kendalian Luciano Spalletti melebarkan kelebihan mereka, bermain dengan Andrea Petagna di sebelah, dengan penyerang itu pula menyamakan kedudukan untuk Eljif Elmas untuk menjaringkan gol. Tetapi Foxes bertindak balas dengan cara yang hebat, dengan Jonny Evans memandu dalam tindak balas segera selepas sepakan percuma hanya sebahagiannya dibersihkan dan Kiernan Dewsbury-Hall menyamakan kedudukan dengan sepakan voli kaki kiri tepat dari tepi kawasan penalti.


Bagaimanapun, satu lagi kepincangan pertahanan dari pasukan Leicester yang mana rekod bersih terakhirnya dibuat pada hari pembukaan musim Liga Perdana terbukti menentukan.


Bertrand, Harvey Barnes dan Timothy Castagne semuanya bersalah kerana tidak menanda dengan cukup ketat apabila Giovanni di Lorenzo memilih Elmas, yang membenarkan bola melepasi badannya sebelum memacunya ke sudut kanan bawah.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama