-->

Ipswich Town melantik jurulatih Manchester United sebagai pengurus baharu

Ipswich Town melantik jurulatih Manchester United sebagai pengurus baharu. Ipswich Town telah melantik penolong jurulatih pasukan utama Manchester United, Kieran McKenna sebagai pengurus baharu mereka. Pemain berusia 35 tahun itu telah menandatangani kontrak selama tiga setengah tahun untuk menggantikan Paul Cook di kelab League One itu. Pemain Ireland Utara itu adalah sebahagian daripada pasukan bimbingan Ole Gunnar Solskjaer di Old Trafford dan kekal selepas pemain Norway itu dipecat bulan lalu.


Ipswich Town melantik jurulatih Manchester United sebagai pengurus baharu


Ipswich Town melantik jurulatih Manchester United sebagai pengurus baharu

“Rasanya masa yang sesuai, projek dan kelab untuk membuat langkah pertama saya ke dalam pengurusan pasukan utama,” kata McKenna.


"Meninggalkan kelab seperti Manchester United jelas merupakan satu keputusan yang sukar, tetapi saya sangat percaya dengan peluang untuk membina sesuatu di sini."


McKenna adalah ahli akademi Tottenham sebelum kecederaan memendekkan karier bermainnya tetapi menjadi sebahagian daripada set kejurulatihan kelab London itu sebelum berpindah ke Old Trafford untuk bekerja di bawah pengurus ketika itu Jose Mourinho.


Dia dan penolong pengurus Martyn Pert secara rasmi akan memulakan peranan mereka pada hari Isnin, dengan John McGreal meneruskan sebagai bos sementara untuk perlawanan di tempat sendiri menentang Sunderland pada hari Sabtu.


"Kieran adalah jurulatih muda yang sangat dihormati yang telah bekerja di peringkat tertinggi bola sepak Inggeris dan dengan salah satu kelab terbesar dalam bola sepak dunia selama beberapa tahun di Manchester United," kata ketua eksekutif Ipswich Mark Ashton.


"Dia datang ke kelab dengan silsilah dalam permainan dan dengan rancangan menarik tentang bagaimana dia akan membawa pasukan ke hadapan.


"Apabila kami bertemu, terdapat pertemuan minda yang jelas dari segi bagaimana kami akan melaksanakan visi kelab bola sepak ini."


Ipswich, yang tersingkir dari Piala FA oleh pasukan Liga Dua Barrow pada hari Rabu, memecat Cook pada 4 Disember selepas empat bulan mengendalikan, dengan kelab itu berada di kedudukan tengah.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama