-->

801 Gol Ronaldo Sepanjang Kariernya Setakat 3 Disember 2021!

801 Gol Ronaldo Sepanjang Kariernya Setakat 3 Disember 2021! Cristiano Ronaldo menjaringkan gol ke-800 dalam kariernya sebelum membawa pulang kemenangan penalti ketika Manchester United bangkit dari ketinggalan untuk menewaskan Arsenal dalam pertandingan yang tidak dapat dilupakan yang menampilkan dua keputusan penting VAR.


801 Gol Ronaldo Sepanjang Kariernya Setakat 3 Disember 2021!

Ketika bos sementara United yang baharu, Ralf Rangnick memerhati dari kotak pengarah, di mana bekas kapten England, David Beckham turut menikmati pertemuan mendebarkan, Arsenal menjaringkan gol pertama dalam keadaan kontroversi.


801 Gol Ronaldo Sepanjang Kariernya Setakat 3 Disember 2021!

Emile Smith Rowe memandu pulang dari pinggir kawasan, manakala penjaga gol United David de Gea terbaring di atas tanah, kelihatan cedera, membelakanginya untuk bermain.


Pemeriksaan VAR yang tidak dapat dielakkan menyimpulkan De Gea telah jatuh selepas terlanggar dan dipijak oleh rakan sepasukannya sendiri Fred, dan pengadil Martin Atkinson memberikan gol.


Bruno Fernandes menyamakan kedudukan, apabila dia menamatkan gerakan rumit melibatkan Jadon Sancho dan Fred seminit sebelum rehat, mengatur babak kedua berdenyut selepas itu.


Ronaldo meletakkan United di hadapan ketika dia menyapu bersih hantaran lintang Marcus Rashford, tetapi Martin Odegaard menjadikan kedudukan 2-2 dengan gol penyamaan yang diambil dengan baik.


Kemudian datang keputusan VAR besar kedua, ketika Atkinson memberikan penalti kepada United selepas meninjau cabaran Odegaard terhadap Fred di atas padang - dan Ronaldo mengekalkan keberanian untuk menjaringkan gol.


Melihat prosiding berlangsung, Rangnick sebahagian besarnya tidak tenang dan membuat banyak nota, walaupun dia berdiri untuk memuji kemenangan Ronaldo.


Keputusan itu meninggalkan United tiga mata di belakang Arsenal di tangga keempat selepas mencatat dua kemenangan dan seri di bawah Michael Carrick, sementara sementara.


Carrick, yang mewakili tiga perlawanan lalu, berkata selepas itu bahawa dia akan meninggalkan kelab itu, di mana dia berada sejak 2006, pertama sebagai pemain dan terakhir sebagai jurulatih.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama