-->

Liverpool Belasah Southampton!

Liverpool Belasah Southampton! Diogo Jota menjaringkan dua gol ketika Liverpool membelasah Southampton untuk naik ke tangga kedua Liga Perdana, satu mata di belakang pendahulu Chelsea. Southampton tiba di Anfield jelas berazam untuk menyerang tuan rumah tetapi niat berani mereka telah dihukum selepas kurang dua minit apabila Andrew Robertson dibenarkan keluar dari sayap dan hantaran silang untuk Jota masuk.


Liverpool Belasah Southampton!


Menyedari peluang untuk memastikan kemenangan besar menentang lawan yang terbuka luas, Liverpool meneruskan serangan, Sadio Mane menanduk tersasar sebelum jaringan dibatalkan kerana ofsaid kecil.


Tetapi gol kedua tiba sejurus selepas tamat setengah jam apabila Jota yang tidak bertanda menerjah masuk dari bola persegi Mohamed Salah selepas permainan yang baik antara pemain antarabangsa Mesir itu dan Jordan Henderson.


Kedua-dua serangan itu membawa Liverpool kepada 700 gol sejak Jurgen Klopp tiba di Anfield - mereka juga menjadi pasukan liga teratas pertama dalam bola sepak Inggeris yang menjaringkan sekurang-kurangnya dua kali dalam 17 perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan sejak Sunderland pada 1927.


The Reds tidak selesai di sana, walau bagaimanapun, dan gol ketiga tiba hanya beberapa minit kemudian apabila pelawat gagal membersihkan garisan mereka dengan betul dan Thiago Alcantara menghukum mereka dengan rembatan terpesong untuk gol keduanya dalam banyak perlawanan.


Selang separuh masa hanya memberikan rehat yang singkat dan Liverpool menjadikan kedudukan 4-0 sejurus selepas perlawanan bermula apabila Virgil van Dijk merembat masuk dari sepakan sudut.

Jota hampir menyempurnakan hatriknya pada pertengahan separuh masa kedua tetapi menikam tepat ketika Southampton mengekalkan kerosakan kepada empat gol sedangkan sebenarnya ia boleh menjadi lebih teruk.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama