-->

Liverpool Kalahkan Porto, Kekalkan Rekod 100% Kemenangan

Liverpool Kalahkan Porto, Kekalkan Rekod 100% Kemenangan . Liverpool mengekalkan rekod 100% mereka dalam Liga Juara-Juara musim ini dengan menewaskan Porto di Anfield. Anak buah Jurgen Klopp, yang sudah memperoleh tempat teratas dalam Kumpulan B dan tempat ke peringkat kalah mati selepas memenangi empat perlawanan pertama mereka, mengutip tiga mata lagi menentang pasukan Portugal itu. 

The Reds tidak berada pada tahap terbaik mereka pada separuh masa pertama dan walaupun hampir tidak memihak sepenuhnya pada separuh masa kedua, mereka menjaringkan dua gol indah untuk meraih satu lagi kemenangan.


Liverpool Kalahkan Porto, Kekalkan Rekod 100% Kemenangan





Liverpool Kalahkan Porto, Kekalkan Rekod 100% Kemenangan

Pemain tengah Sepanyol Thiago menggerudi dalam penyudah jarak jauh yang menakjubkan, memotong bola untuk menghasilkan serangan deras 25 ela yang terletak di sudut bawah.

Penyerang Mesir Mohamed Salah kemudian memotong dari kanan dan melepasi pertahanan pelawat sebelum merempuh tiang berhampiran.


Porto dihukum kerana terlepas peluang gemilang selepas 11 minit apabila Otavio secara tidak jelas melebar dari jarak lapan ela dengan gol kosong untuk dibidik.


Liverpool menewaskan Porto 5-1 dalam perlawanan terbalik di Portugal dan boleh memberikan satu lagi kemenangan yang sama tetapi penyudah sejuk Sadio Mane telah diketepikan oleh VAR kerana ofsaid, begitu juga sepakan voli Takumi Minamino dari jarak dekat.


Klopp berkata: "Sesiapa yang melihat Thiago dalam latihan tahu dia mempunyai teknik untuk melakukannya tetapi walaupun dengan teknik ini ia tidak berlaku secara berterusan bahawa dia boleh melepaskan petir seperti itu.


"Kami boleh melakukan lebih baik dan lebih tenang pada separuh masa pertama tetapi kami agak sibuk. Itu bukan perkara luar biasa apabila anda mengeluarkan pasukan yang tidak bermain bersama-sama.


"Sesetengah orang fikir kami mungkin bermain permainan yang mudah tetapi kami tidak berada di sini untuk itu, Anfield sudah habis dijual jadi kami mahu pergi (untuk itu)."


Berita baik untuk Porto ialah AC Milan memperoleh kemenangan lewat di Atletico Madrid, bermakna pasukan Portugal itu kekal di tempat kedua dalam kumpulan.


Kemenangan untuk pasukan Sergio Conceicao dalam perlawanan terakhir kumpulan menentang juara La Liga akan menjamin laluan ke peringkat kalah mati.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama