-->

Chelsea Belasah Juventus 4-0, Layak Ke Pusingan Seterusnya.

Chelsea Belasah Juventus 4-0, Layak Ke Pusingan Seterusnya. Penyandang juara Chelsea mara ke pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara dengan kemenangan memberangsangkan menentang Juventus di Stamford Bridge. Trevor Chalobah, yang membuat permulaan Eropah pertamanya untuk The Blues, menjaringkan gol pembukaan apabila dia merembat masuk bola lepas selepas tendangan sudut selepas 25 minit.


Chelsea Belasah Juventus 4-0, Layak Ke Pusingan Seterusnya.


Chelsea Belasah Juventus 4-0, Layak Ke Pusingan Seterusnya.


Chelsea mendominasi sepanjang perlawanan dan mendapat gol kedua yang sepatutnya dilakukan apabila Reece James mengawal bola dan merembat masuk ke gawang Wojciech Szczesny ke sudut jauh lapan minit separuh masa kedua.


Satu pertiga tidak lama kemudian diikuti dengan Juventus kelihatan terkejut dan semua berada di laut secara bertahan apabila pertukaran hantaran yang pendek dan tajam memberi peluang kepada Callum Hudson-Odoi untuk masuk ke tiang belakang.


Penjaringan itu selesai apabila Hakim Ziyech memanfaatkan kesilapan pemain tengah Juve, Weston McKennie untuk menghantar hantaran kepada Timo Werner untuk menjaringkan gol pada masa tambahan.


Ia adalah kekalahan paling teruk kelab Itali itu dalam Liga Juara-Juara dan menunjukkan status Chelsea sebagai pencabar serius untuk mengekalkan trofi yang dimenangi menentang saingan Liga Perdana, Manchester City pada Mei.


Tiga mata menghantar Chelsea ke tangga teratas Kumpulan H tetapi mereka mesti menyamai keputusan Juventus dalam perlawanan terakhir pada 8 Disember - apabila mereka bertandang ke Zenit St Petersburg dan kelab Turin menjadi tuan rumah Malmo - untuk kekal di sana.


Satu-satunya kebimbangan bagi Thomas Tuchel dan Chelsea ialah penarikan diri N'Golo Kante pada separuh masa pertama dan Ben Chilwell pada babak kedua akibat kecederaan, dengan The Blues akan menentang Manchester United pada Ahad (16:30 GMT).

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama