-->

Manchester United Menang, Layak ke Pusingan 16 pasukan Terakhir.

Manchester United Menang, Layak ke Pusingan 16 pasukan Terakhir. Bos sementara Manchester United, Michael Carrick mendedikasikan kemenangan ke atas Villarreal kepada bekas pengurus Ole Gunnar Solskjaer ketika United menempah tempat ke pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara. Gol daripada Cristiano Ronaldo dan Jadon Sancho memberikan Carrick kemenangan dalam perlawanan pertamanya sebagai pengurus sementara dua hari selepas Solskjaer dipecat.


Manchester United Menang, Layak ke Pusingan 16 pasukan Terakhir.


Manchester United Menang, Layak ke Pusingan 16 pasukan Terakhir.


"Ia bukan beberapa hari yang mudah untuk sesiapa sahaja di kelab dan keputusan itu hampir terasa seperti untuk Ole," kata Carrick, pemenang Liga Juara-Juara bersama United sebagai pemain pada 2008.


"Kami mempunyai tugas yang perlu dilakukan dan perkara yang perlu diuruskan. Saya gembira untuk melakukannya dan bersyukur semuanya berjalan lancar.


"Apabila anda telah mengalami keputusan dari segi keputusan dan tidak berada dalam prestasi yang baik, secara individu dan sebagai satu pasukan, bukan mudah untuk keluar dan membiarkan segala-galanya klik - kami perlu menunjukkan watak dan berjuang."


Ronaldo mengekalkan rekodnya menjaringkan gol dalam setiap perlawanan dalam pertandingan musim ini apabila dia mengangkat bola ke atas penjaga gol Geronimo Rulli pada minit ke-78, selepas Fred telah menyingkirkan Etienne Capoue.


Sancho kemudiannya memastikan kemenangan pada masa kecederaan, meledakkan rembatan yang masuk dari bahagian bawah palang.


Bagaimanapun, United terhutang budi kepada penjaga gol David de Gea kerana dia menghasilkan dua penyelamatan hebat dengan sebelah tangan, satu dalam setiap separuh masa, untuk menghalang percubaan yang berjaya daripada Manu Trigueros apabila ia tanpa jaringan.


United akan mara sebagai pemenang kumpulan dengan baki perlawanan selepas Atalanta hanya mampu seri 3-3 dengan Young Boys pada perlawanan kemudian pada hari Selasa.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama