-->

Arsenal Cemerlang Bangkit Tewaskan Tottenham.

Arsenal Cemerlang Bangkit Tewaskan Tottenham. Arsenal berjaya mengalahkan skuad Jose Mourinho selepas ketinggalan seawal minit ke 33 hasil jaring cantik dari Erik Lamela. Minit ke 44 Odegaard menjaringkan gol untuk memberi Arsenal nafas dalam perlawanan. 

Kemudian pada minit ke 64, Lacazette menjaringkan penalti kemenangan untuk Arsenal. Para pemain arsenal menerima pujian apabila mereka seperti mendapatkan semangat mereka semula selepas beberapa aksi hambar sebelum ini.


Arsenal Cemerlang Bangkit Tewaskan Tottenham.


Arsenal Cemerlang Bangkit Tewaskan Tottenham. Ini fakta menarik untuk bacaan anda. 


1. Arsenal tidak terkalahkan dalam 10 perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris menentang Spurs (W6 D4).

2. Spurs telah menjatuhkan 45 mata dari posisi menang menentang Arsenal di Liga Perdana Inggeris - pasukan yang paling banyak berbanding lawan tertentu dalam pertandingan.

3. Sejak kehilangan derby London pertamanya di Emirates di Liga Perdana Inggeris (2-1 lwn Chelsea pada bulan Disember 2019), Mikel Arteta tidak terkalahkan dalam lima perlawanan terakhirnya, dengan meraih empat kemenangan (D1).

4. Alexandre Lacazette adalah pemain Arsenal pertama yang menjaringkan gol dalam tiga perlawanan liga tuan rumah berturut-turut menentang Spurs sejak Emmanuel Adebayor pada Oktober 2008.

5. Martin Odegaard adalah pemain keempat yang menjaringkan gol pertamanya di Liga Perdana Inggeris di derby London utara untuk Arsenal, selepas Nicklas Bendtner (2007), Per Mertesacker (2012) dan Lucas Torreira (2018).

6. Erik Lamela menjadi pengganti kelima dalam sejarah Liga Perdana Inggeris yang menjaringkan gol dan dikeluarkan dalam permainan yang sama, selepas David Lee (1993), Bobby Zamora (2007), Ivan Klasnic (2010) dan Hal Robson-Kanu (2017).

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama