-->

6 Statistik Kemenangan Real Madrid vs Atalanta

6 Statistik Kemenangan Real Madrid vs Atalanta. Dalam perlawanan awal pagi tadi waktu Malaysia, Real madrid berjaya mengalahkan Atalanta dengan jaringan 3-1. Mereka menang dengan Agregate 4-1. Gol perlawanan hari ini dijaringkan oleh Benzema (34), Ramos (60 pen), Asensio (84) dan Muriel menjaringkan gol saguhati untuk Atalanta.

Hasl dari keputusan ini Real Madrid berjaya meloloskan diri ke pusingan seterunya. 

6 Statistik Kemenangan Real Madrid vs Atalanta


6 Statistik Kemenangan Real Madrid vs Atalanta

1. Real Madrid telah mara ke suku akhir ke-36 mereka di Piala Eropah / Liga Juara-Juara - sekurang-kurangnya enam kali lebih banyak daripada pasukan lain (Bayern Munich - 30).

2. Zinedine Zidane kini telah memenangi 30 perlawanan di Liga Juara-Juara dalam 49 perlawanan yang dipertanggungjawabkan - hanya Josef Heynckes (42) dan Pep Guardiola (48) yang memenangi permainan ke-30 mereka dalam beberapa jumlah perlawanan.

3. Hanya Barcelona (28 kemenangan v pasukan Inggeris) yang lebih kerap mengalahkan pasukan dari negara tertentu di Liga Juara-Juara daripada Real Madrid menentang pasukan lawan Itali, dengan ini merupakan kemenangan ke-26 mereka.

4. Just Raúl (33), Cristiano Ronaldo (35) dan Lionel Messi (36) telah menjaringkan gol menentang pasukan lawan yang lebih luas di Liga Juara-Juara berbanding penyerang Real Madrid, Karim Benzema (32).

5. Hanya Roberto Carlos (16) yang berjaya menjaringkan lebih banyak gol Liga Juara-Juara daripada kapten Real Madrid, Sergio Ramos (15) di antara semua pemain pertahanan dalam sejarah pertandingan.

6. Di antara semua pemain Serie A musim ini, hanya Cristiano Ronaldo (30) dan Romelu Lukaku (25) yang telah menjaringkan lebih banyak gol di semua pertandingan daripada penyerang Atalanta, Luis Muriel (20).




Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama