-->

Zlatan Ibrahimovic Dipanggil Semula Sertai Sweden

Zlatan Ibrahimovic Dipanggil Semula Sertai Sweden. Penjaring gol Sweden Zlatan Ibrahimovic telah dipanggil semula ke pasukan kebangsaan lima tahun setelah mengumumkan persaraannya. Pemain berusia 39 tahun itu menjaringkan 62 gol dalam 116 pertandingan antarabangsa sebelum bersara selepas peringkat kumpulan Euro 2016 keluar.


Zlatan Ibrahimovic Dipanggil Semula Sertai Sweden


Jurulatih Sweden, Janne Andersson kemudian terbang ke Milan untuk bertemu dengan penyerang itu. Ibrahimovic mempunyai 14 gol dalam 14 penampilan Serie A untuk AC Milan musim ini. Ibrahimovic telah menanggapi pengumuman skuad mereka dari Sweden dengan tweet: "Kembalinya Tuhan."


"Dia kadang-kadang boleh menjadi sedikit lucu," kata Andersson ketika diberitahu mengenai tweet penyerang semasa sidang akhbar dalam talian.


"Pertama dan terpenting dia adalah pemain bola yang sangat baik, yang terbaik yang pernah kami miliki di Sweden. Jelas sekali bahawa dia mahu kembali.


"Selain dari apa yang dapat dia sumbangkan di lapangan, dia mempunyai pengalaman yang luar biasa dan dapat menyumbangnya kepada pemain lain dalam pasukan."

Adakah Zlatan akan bermain dalam Euro 2021 bulan june nanti sama-sama kita nantikan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama