-->

6 Fakta Menarik Manchester United tewaskan West Ham.

6 Fakta Menarik Manchester United tewaskan West Ham. Walaupun gol kemenangan di jaringkan leh pihak lawan. Semangat juang pemain-pemain manchester United dalam perlawanan ini memang sangat mengagumkan. Bermain tanpa pemain utama seperti Martial dan Cavani sudah pasti merumitkan jentera serangan mereka.

Gol tunggal perlawanan dijaringkan oleh Dawson yang menanduk masuk bola kegawang sendiri dari sepakan sudut.

6 Fakta Menarik Manchester United tewaskan West Ham.



6 Fakta Menarik Manchester United tewaskan West Ham.

1. Manchester United hanya tewas satu daripada 23 perlawanan Liga Perdana Inggeris (W14 D8) yang lalu, setelah mengalami tiga kekalahan dalam enam perlawanan pembukaan musim ini.

2. West Ham telah kalah 50% daripada 12 perlawanan Liga Perdana musim ini menentang pasukan yang memulakan hari di atas mereka dalam liga (W4, D2, L6), berbanding hanya 7% daripada 15 perlawanan mereka yang lain (W10, D4, L1).

3. Manchester United berjaya mengekalkan empat gol bersih di Liga Perdana buat pertama kalinya di bawah kendalian Ole Gunnar Solskjær, yang terakhir melakukannya pada Januari 2018 ketika Jose Mourinho berada di pucuk pimpinan.

4. Hanya Leicester (4) yang mendapat keuntungan dari lebih banyak gol sendiri di Liga Perdana pada 2020-21 daripada Manchester United (3, sama seperti Liverpool), dengan Lewis Dunk dan Jan Bednarek dua pemain lain yang melakukannya menentang Red Devils musim ini, bersama Craig Dawson.

5. Hanya Harry Redknapp (15) yang berjaya dalam lebih banyak perlawanan Liga Perdana di Old Trafford tanpa menang daripada bos West Ham, David Moyes (D4, L10), dengan kekalahan ini dalam perjalanan ke-14 dalam penerbangan teratas (11 dengan Everton, 1 dengan Sunderland, 2 dengan West Ham).

6. West Ham gagal mengatur satu tembakan tepat pada sasaran walaupun tujuh percubaan, jumlah tembakan tertinggi yang dilalui Hammers dalam permainan Liga Perdana tanpa mencapai sasaran sejak Ogos 2013 vs Stoke City (9 tembakan).



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama