Manchester United: Marcus Rashford berkata komitmen terhadap kelab tidak boleh dipertikaikan

 Marcus Rashford berkata orang yang mempersoalkan komitmennya kepada Manchester United perlu menunjukkan "lebih perikemanusiaan".


Rashford, 26, telah menjaringkan lima gol untuk United musim ini dan berdepan kritikan mengenai isu sikap.


Dia merindui kemenangan United dalam Piala FA ke atas Newport, beberapa hari selepas dia dilaporkan dilihat berada di tempat hiburan malam di Ireland Utara.


Manchester United: Marcus Rashford berkata komitmen terhadap kelab tidak boleh dipertikaikan



“Jika anda pernah mempersoalkan komitmen saya kepada United, ketika itulah saya perlu bersuara,” kata penyerang England itu dalam satu bahagian untuk The Players' Tribune.


"Ia seperti seseorang mempersoalkan keseluruhan identiti saya, dan semua yang saya perjuangkan sebagai seorang lelaki.


"Saya dibesarkan di sini. Saya telah bermain untuk kelab ini sejak saya masih kecil. Keluarga saya menolak wang yang mengubah hidup saya ketika saya masih kecil supaya saya boleh memakai lencana ini."


Rashford yang dilahirkan di Manchester datang melalui barisan remaja United sebelum membuat penampilan sulung pasukan utamanya sebagai pemain berusia 18 tahun pada 2016.


Dia telah membuat 391 penampilan untuk Red Devils, menjaringkan 128 gol.


Rashford menamatkan musim lalu dengan catatan terbaik sepanjang kariernya iaitu 30 gol, tetapi dia tidak dapat memberikan impak yang sama kali ini kerana United bergelut untuk membina kempen pertama mereka di bawah pengurus Erik ten Hag.


Mereka menduduki tempat keenam dalam Liga Perdana selepas 26 perlawanan.


"Saya boleh menerima sebarang kritikan. Saya boleh menerima apa-apa tajuk utama. Daripada podcast, media sosial dan akhbar. Saya boleh menerimanya," tambah Rashford.


"Tetapi jika anda mula mempersoalkan komitmen saya kepada kelab ini dan cinta saya untuk bola sepak dan membawa keluarga saya ke dalamnya, maka saya hanya akan meminta anda untuk mempunyai lebih banyak kemanusiaan."


Rashford telah menghadapi soalan tentang kadar kerjanya di atas padang dan kritikan mengenai tingkah lakunya di luar padang.


Pada bulan Januari, terdapat laporan dia telah dilihat di tempat hiburan malam Belfast sebelum kehilangan latihan di United sehari kemudian kerana sakit dan kemudian perlawanan Newport.


Dia digugurkan daripada kesebelasan utama untuk perlawanan Piala Carabao menentang Newcastle pada November kerana Ten Hag tidak berpuas hati melihatnya dilihat keluar meraikan hari lahirnya hanya beberapa jam selepas kekalahan 3-0 oleh pesaingnya Manchester City.


United berdepan City sekali lagi hujung minggu ini.


Satu lagi tindakan disiplin menyaksikan Rashford diletakkan di bangku simpanan untuk perlawanan Liga Perdana United menentang Wolves musim lalu selepas terlalu tidur dan lewat untuk mesyuarat pasukan.


Rashford percaya ada "nada yang tidak diterima oleh pemain bola sepak lain" dalam liputan media mengenainya, meletakkan itu sebahagiannya kepada kempen kemiskinan makanan kanak-kanak berprofil tingginya yang mendorong pusingan U kerajaan pada 2020.


"Nampaknya mereka telah menunggu saya untuk mempunyai saat manusia supaya mereka boleh menuding jari dan berkata, 'Lihat? Lihat siapa dia sebenarnya?'" tulis Rashford.


"Dengar, saya bukan seorang yang sempurna. Apabila saya melakukan kesilapan, saya akan menjadi orang pertama yang mengangkat tangan dan mengatakan bahawa saya perlu melakukan yang lebih baik."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama