Live Streaming Malaysia vs Oman 26.3.2024

Live Streaming Malaysia vs Oman 26.3.2024. Malam ini akan berlangsung satu perlawanan menarik menyaksikan dua pasukan berentap bagi mendapatkan mata untuk kumpulan kelayakan Piala Dunia 2026. 


Perlawanan ini juga membolehkan skuad negara mendapatkan point FIFA bagi menaikkan ranking pasukan masing-masing. 


Malaysia hadir dengan ranking 138 dunia akan bertemu dengan Oman yang berada di ranking ke 80 dunia. Dalam perlawanan pertama tempoh hari skuad negara tewas 0-2 kepada oman.


Jadi malam ini, kita perlu menang dan terus menyokong Harimau Malaya. Korang yang nak tengok perlawanan ini, berikut merupakan malaysia vs oman malam ini.




Live Streaming Malaysia vs Oman 26.3.2024







Info Perlawanan 




Hari Perlawanan | Selasa, 26 Mac 2024

Kelayakan Piala Dunia 2026/Piala Asia 2027

⚽ MALAYSIA 🇲🇾 🆚️ 🇴🇲 OMAN
🕙 10:00 malam
🏟 Stadium Nasional, Bukit Jalil 

Live streaming di bawah 👇👇

Info Pasukan lawan, Oman


Sebelum pertlawnan malaysia vs oman, kita kongsikan sikit info berkaitan pasukan lawan kita ni ya. Persatuan Bola Sepak Oman (Bahasa Arab: الاتحاد العُماني لكرة القدم) ialah badan induk bola sepak di Oman. Ia diasaskan pada 1978, dan telah menjadi ahli Konfederasi Bola Sepak Asia dan FIFA sejak 1980.


Oman menentang Jepun dalam pusingan kelayakan untuk Piala Dunia FIFA 2010
Kelab bola sepak pertama Kesultanan (didokumentasikan seperti itu) ialah Kelab Maqboul, yang diasaskan pada tahun 1942, dikenali hari ini sebagai Kelab Oman. 


Pada tahun 1970-an, Qaboos bin Said al Said menyukai perkembangan acara sukan dan persatuan, yang membawa pada tahun 1978 kepada penciptaan Persatuan Bola Sepak Oman dengan Sayyid / Haitham bin Tariq Al Said (Menteri Warisan dan Kebudayaan Kebangsaan.


Pada tahun 2020, pengganti Qaboos sebagai Sultan) sebagai presiden pertamanya. Pada tahun pertama operasinya, Persatuan menjadi ahli Kesatuan Persatuan Bola Sepak Arab dan FIFA, dan menyertai Persekutuan Bola Sepak Asia pada tahun 1980.


Pada November 2017, OFA telah dipilih untuk menganjurkan Sidang Kemuncak Bola Sepak Eksekutif FIFA yang dijadualkan pada Februari 2018.


Live Streaming


Skuad Malaysia kali ini dihiasi dengan pelbagai pemain lama dan baru. Diharapkan kemasukan pemain kali ini dapat meningkatkan keserasian antara pemain menjelang kejohanan asia awal tahun hadapan. 


Sudah pasti rakyat Malaysia mahu melihat kesefahaman di antara pemain bagi memastikan kemenangan untuk pasukan. 


Bagi anda yang nak tengok perlawanan ini, anda boleh tonton menerusi link di bawah ini ya.

join group fb >> Bola Live << untuk live streaming match bola.

LINK 1 - Malaysia vs Oman.

LINK 3 - TV9

Aku rasa skuad negara mampu menunjukkan prestasi terbaik mereka dalam mendapatkan point yang banyak dari perlawanan ini. Kita doakan agar skuad harimau malaya kesayangan kita ini mampu mengalahkan Oman dalam aksi malam ini.

Selamat menonton.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama