-->

Kim Pan Gon Berhati-hati Dengan Pemain Harimau Malaya

Tindakan berhati-hati barisan jurulatih Harimau Malaya yang diketuai oleh Kim Pan Gon dalam memastikan para pemain FIT dan boleh bermain di peringkat tertinggi menentang Oman tidak lama lagi.


Skuad kebangsaan akan berlepas ke Oman hari ini bagi menghadapi kelayakan piala dunia menentang tuan rumah pada 21 Mac ini.


Kim Pan Gon Berhati-hati Dengan Pemain Harimau Malaya



Kim Pan Gon menjelaskan,  


"Selain daripada motivasi, kami kena bijak walaupun saya sebenarnya cukup bimbang dengan masalah kecederaan di mana kalau kita terlalu memberi tekanan (ketika latihan) pemain akan mudah mendapat kecederaan.


"Kalau kita tak tekan pula, kita akan berdepan masalah kecergasan. Jadi bagi saya kami perlu lebih berjaga-jaga dengan memikirkan kaedah yang lebih bijak dan planning game juga perlu bersedia sepenuhnya untuk perlawanan ini.


"Selain daripada perkara kecederaan dan kecergasan permainan, kami kena menyusun sebaiknya cara untuk mengekang pasukan di rangking 80 dunia itu terutama di tempat lawan.


"Barisan kejurulatihan sedang melakukan sebaiknya strategi berkesan dan kami cuba. Kadang kala ia berkesan dan kadang kala ia tidak.


"Namun kami sentiasa cuba menyediakan strategi permainan, taktikal permainan dan kami akan berikan sebaik mungkin, dan cuba hadiahkan keputusan positif kepada peminat tempatan," katanya.


Sumber : Harian Metro. 


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama