Aaron Chia dan Soh Wooi Yik Kecundang lagi di Final All England 2024

 Aaron Chia dan Soh Wooi Yik Kecundang lagi di Final All England 2024. Harapan untuk mengubat duka tidak kesampaian apabila beregu no 1 negara kalah kepada beregu Indonesia semalam.


Lebih mengecewakan lagi apabila mereka kalah straight set 21-16 dan 21-16 kepada beregu Muhammad Rian Adrianto dan juga Fajar Alfian.



Aaron Chia dan Soh Wooi Yik Kecundang lagi di Final All England 2024



Ini juga menyaksikan kekalahan di final all england kali kedua buat Aaron dan Wooi Yik selepas kali pertama juga tewas kepada beregu otai Indonesia.


Namun begitu, beregu negara memberi sinar di olimpik paris dengan prestasi yang mereka ada sekarang ini mampu menjelmakan satu pingat buat negara.


Keputusan lain untuk All England 2024


Baek Ha na dan Lee so hee berjaya mengalahkan Nami Matsuyama dan Chiharu Shida dengan keputusan 21-19, 11-21 dan 21-17 untuk katehori beregu wanita.


single wanita pula di menangi oleh Carolina MARIN selepas Akane yamaguchi menarik diri dari final ketika set keuda.


Perseorangan lelaki pula di menangi oleh Jonatan Christie selepas mengalahkan Sinisuka Ginting dengan keputusan 21-15 dan 21-14.


Mixed double pula dimenangi oleh China Zheng Si Wei dan Huang Ya qiong yang mengalahkan Yuta Watanabe dan Arisa Higashino dengan keputusan 21-16 dan 21-11.


Perlawanan seterusnya adalah pada hari selasa ini di terbuka swiss. Lee Zii Jia dan rakan-rakan dijangka akan turun dalam perlawanan tersebut.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama