Prestasi Lee Zii Jia Makin Baik, Bantu Kemenangan Skuad Negara

Walaupun perlawanan bermula dengan agak lewat, skuad kebangsaan masih bersedia ditambah pula dengan prestasi lee zii jia makin baik membantu skuad negara menghadapi perlawanan terakhir kumpulan B Kejohanan Berpasukan Badminton Asia (BATC).


Mereka berjaya mengalahkan taiwan dengan keputusan 3-2. Skuad negara juga menerima tamparan hebat apabila beregu lelaki negara tewas mengejut kepada Taiwan semalam.


Kemenangan pertama diperoleh oleh Lee Zii Jia yang mengalahkan pemain Lin ChunYi dengan keputusan 21-16, 21-13.


Prestasi Lee Zii Jia Makin Baik, Bantu Kemenangan Skuad Negara



Lee Zii Jia berkata;


"Kemenangan ini meningkatkan semangat beraksi di suku akhir, ia bukan sahaja untuk saya tetapi pasukan secara keseluruhan. Saya hanya fokus untuk menjelang aksi seterusnya," 


Pemain perseorangan lelaki negara yang berlatih di korea menunjukan prestasi lee zii jia makin baik menjelang olimpik paris 2024 pada julai.


Perlawanan kedua kita menyaksikan beregu lelaki negara Aaron dan Wooi yik tewas kepada Lin Chun Yi dan Lee Yang dengan keputusan 211-23 dan 17-21,


Jun Hao pula berjaya membantu skuad negara dengan mengalahkan pemain Chia Hao Lee dengan keputusan 21-19, 21-17.


Kekecewaan kekalah beeregu pertama terubat apabila Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani berjaya menyumbang mata ketiga selepas mengalahkan Wang Chi Lin-Yang Po Han dengan keputusan 21-19, 21-14.


Perseoranagn lelaki negaa, Eogene Ewe pula terpaksa akur deengan kekalahan kepada Chi Yu Jen 16-21, 14-21.


Keputusan akhir Malaysia 3-2 Chinese Taipei. 


Malaysia akan bertemu dengan Singapura hari ini bagi aksi suku akhir.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama