Man Utd: Erik ten Hag membalas kritikan 'subjektif' Jamie Carragher

 Pengurus Manchester United Erik ten Hag membalas kritikan "subjektif" Jamie Carragher terhadap taktiknya ketika kekalahan 2-1 kepada Fulham.


Carragher mempersoalkan cara United ditubuhkan pada hari Sabtu semasa Bola Sepak Malam Isnin Sky Sports.


Ten Hag mengakui bekas pemain pertahanan Liverpool itu "mempunyai satu mata" tetapi berkata dia telah kritikal "dari saat pertama".


Man Utd: Erik ten Hag membalas kritikan 'subjektif' Jamie Carragher



"Sesetengah penganalisis sangat objektif dalam komen mereka, nasihat yang sangat baik, ada yang sangat subjektif," kata Ten Hag.


"Jamie Carragher, dari saat pertama, telah mengkritik dan kini dia mahu menyatakan maksudnya."


Carragher telah menunjukkan bagaimana United "bertahan seperti pasukan yang tidak pernah saya lihat sebelum ini" ketika mereka bermain blok pertahanan rendah dan tekanan menyerang yang tinggi, yang meninggalkan jurang besar di tengah padang yang dieksploitasi Fulham dalam perjalanan mereka hanya untuk satu saat. menang di Old Trafford sejak 1963.


Ten Hag berkata: "Mungkin dalam setengah jam pertama, ya, dia mempunyai satu mata. Fulham di bahagian tengah mereka membuat persiapan yang agak mengejutkan dan kami terpaksa mencari penyelesaian. Selepas setengah jam kami menemui penyelesaian.


"Saya tidak berpuas hati dengan prestasi dalam bertahan, terutamanya di bahagian kiri, bagaimana kami melakukan tekanan kerana mereka keluar, terutama dalam setengah jam pertama, beberapa kali di bahagian kiri dan itu tidak boleh berlaku. Dan itu mempunyai segala-galanya dengan kemahuan, semangat dan semangat."


Harry Maguire nampaknya telah menyelamatkan satu mata untuk United selepas membatalkan gol pembukaan Calvin Bassey pada minit ke-65, tetapi Alex Iwobi meledak gol kemenangan hingga ke masa kecederaan apabila Fulham melakukan serangan balas dari lontaran ke dalam dekat dengan bendera sudut mereka sendiri.


Ten Hag menerima bahawa "tidak boleh berlaku", sambil menambah: "Cara kami menguruskannya sebagai satu pasukan adalah tidak baik."


Bercakap sebelum perlawanan pusingan kelima Piala FA hari Rabu di Nottingham Forest, dia berkata: "Saya tahu pemain bola sepak bukan robot, kadang-kadang mereka mempunyai hari yang buruk. Tetapi ia tidak boleh, ia tidak boleh diterima dan kami perlu melakukan lebih baik esok."


Dalam temu bual dengan MUTV, Ten Hag menambah bahawa Maguire akan terlepas perlawanan menentang Forest kerana kecederaan, manakala terdapat juga keraguan mengenai kecergasan Raphael Varane dan kapten Bruno Fernandes.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama