Chelsea: Mauricio Pochettino berkata pemilik telah menunjukkan sokongan sejak kekalahan final piala

 Pengurus Chelsea, Mauricio Pochettino berkata, pemilik kelab telah menunjukkan sokongan mereka sejak kekalahan final Piala Carabao kepada Liverpool.


Pochettino dikritik selepas Chelsea tewas 1-0 berikutan masa tambahan menentang Liverpool yang lemah pada hari Ahad.


Dia berkata dia mempunyai perbualan positif dengan pemilik bersama Todd Boehly dan Behdad Eghbali.


“Mereka menunjukkan sokongan mereka dan selepas perlawanan Todd menghantar mesej yang bagus,” kata Pochettino.


Chelsea: Mauricio Pochettino berkata pemilik telah menunjukkan sokongan sejak kekalahan final piala



“Saya bertanya khabar kepada pemilik apabila saya melihat mereka di stadium dan selepas saya bertemu Behdad dan kami bercakap.


"Kami berkongsi pendapat kami tentang permainan dan peluang yang kami terlepas untuk memenangi trofi kerana saya fikir kami bermain dengan sangat baik sepanjang 90 minit."


Pakar Sky Sports dan bekas pemain pertahanan England, Gary Neville menyifatkan Chelsea sebagai "pekerjaan botol berbilion paun".


Menjawab komen Neville, Pochettino berkata: "Dalam tiga atau empat tahun bersama Jurgen Klopp, Liverpool tidak memenangi sebarang gelaran. Kini mereka mendapat apa yang sepatutnya.


“Bagi kami, selepas lapan bulan untuk mendapat perlawanan akhir adalah satu pencapaian besar.


"Ramai pemain muda mempunyai 90, 120 minit. Sekarang mereka tahu apa itu bermain final dan mereka akan menjadi lebih baik untuk pengalaman ini."


Ditanya mengenai masa depannya di Chelsea, Pochettino berkata: "Ia bukan di tangan saya. Kami mempunyai hubungan yang sangat baik dengan pemilik, dengan pengarah sukan.


"Terpulang kepada mereka untuk percaya atau tidak. Ia bukan keputusan jurulatih."


Pochettino berkata penyerang Christopher Nkunku, yang hanya membuat dua penampilan dalam Liga Perdana musim ini, terpaksa berehat kerana mengalami satu lagi kecederaan.


"Ia sukar untuknya. Kami menyaksikannya pada pramusim - dia menakutkan di atas padang sehingga dia mendapat masalah lutut," kata Pochettino.


"Sekarang hampir lapan bulan, dan walaupun dia terlibat dia bukan pemain yang sama."


Chelsea, yang berada di tangga ke-11 dalam jadual - lebih hampir kepada zon penyingkiran berbanding empat teratas - melayan kunjungan Leeds United di Stamford Bridge pada pusingan kelima Piala FA pada hari Rabu.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama