Qatar mula langkah kanan, Tewaskan Lebanon Pembukaan Piala Asia

Tuan rumah dan juara bertahan Qatar membuka Piala Asia AFC 2023 dengan kemenangan 3-0 ke atas Lubnan di Stadium Lusail. Akram Afif membintangi Qatar dengan dua gol, manakala Almoez Ali turut menjaringkan gol.

Itu adalah permulaan yang sangat mengagumkan oleh Qatar dan, khususnya, Afif.


Qatar mula langkah kanan, Tewaskan Lebanon Pembukaan Piala Asia



Penyerang itu mengesahkan perjanjian itu dengan gol ketiga, sama seperti yang dia lakukan pada perlawanan akhir empat tahun lalu, tetapi merupakan pemain yang menyerlah di atas padang dari wisel pertama hingga yang terakhir.


Gol pembukaannya adalah klinikal, gol keduanya adalah sesuatu yang indah.


Dalam penerbangan penuh, pemain pertahanan tidak dapat mengejar rentak dan Afif melepasi mereka untuk masuk ke rumah. Ia merangkumi status dan kualiti yang dipegangnya berbanding baki perlawanan itu.


Afif juga meletakkan bola untuk hantaran silang untuk gol kedua Qatar.


Jika ada yang berpendapat tuan rumah akan menyerahkan trofi mereka tanpa perlawanan maka perlawanan ini pastinya akan membuat mereka meragui tanggapan itu sekarang.

Qatar menewaskan Jepun 3-1 pada perlawanan akhir empat tahun lalu tetapi berharap untuk meletakkan Piala Dunia 2022 yang sukar di belakang mereka selepas mereka tewas dalam ketiga-tiga perlawanan kumpulan.

Carlos Quieroz mengambil alih sebagai jurulatih daripada Felix Sanchez selepas Piala Dunia tetapi dipecat pada Disember dengan Marquez Lopez kini bertanggungjawab.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama