Malaysia Sama kuat dengan Korea Selatan

 Malaysia Sama kuat dengan Korea Selatan. Menangis sebak semuanya ada dalam perlawanan terakhir kumpulan E apabila Malaysia buktikan yang mereka mampu mengikat pasukan Korea Selatan. Malaysia juga berjaya menjaringkan 3 gol dalam perlawanan akhir ini.


Malaysia Sama kuat dengan Korea Selatan




Highlight perlawanan Korea selatan vs Malaysia.


pasukan korea terlebih dahulu menjaringkan gol pembukaan menerusi pemain Jeong Woo Yeong pada minit ke  21 hasil tandukan daripada sepakan sudut menewaskan syihan hazmi. 


kemudian bersambung babak kedua, Malaysia bermula garang dengan gol penyamaan menerusi gol cantik faisal halim pada minit ke 51. kemudian arif aiman menjaringkan gol kedua untuk malaysia menerusi sepakan penalti pada minit ke 62.


namun kegembiraan malaysia tidak kekal lama apabila free kick pemain korea terkena tangan syihan untuk gol sendiri menjadikan kedudukan kita 2-2.


hampir ke babak penamat, korea selatan diberi penaalti selepas pemain mereka dijatuhkan dan penalti itu di ambil oleh son heung min pada minit ke 94 untuk menjadikan korea 3-2 malaysia.


ketika masa sudah hampir tamat, pasukan malaysia umpama mendapat pertolongan yang menyaksikan romel morales menjaringkan gol penyamaan pada minit ke 105 menjaidkan keputusan akhir 3-3.


Statistik perlawanan korea selatan vs Malaysia


dalam perlawanan ini pasukan korea melakukan percubaan sebanyak 19 kali dan hanya 8 kali shot on target. manakala Malaysia pula melakukan percubaan 7 kali dan hanya 4 on target.


Malaysia Sama kuat dengan Korea Selatan


Posession ball juga dikuasai oleh korea selatan dengan 82% manakala malaysia hanya 18% sahaja.


Pass Accuracy Korea jauh lebih baik daripada malaysia dengan 89% manakala Malaysia hanya 57% sahaja.


hasilnya malaysia berjaya membawa 1 mata pulang ke malaysia dari kejohanan piala asia kali ini.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama