Japan vs Indonesia : Live Streaming dan Head to Head

 Japan vs Indonesia : Live Streaming dan Head to Head. menjelang pertemuan petang ini, sudah pasti ramai yang tidak sabar melihat dua pasukan ini beraksi. kedua-dua pasukan belum layak ke pusingan seterusnya lagi setakat ini. jadi peluang terbuka luas jika mereka memenangi perlawanan ini.



Japan vs Indonesia : Live Streaming dan Head to Head


head to head


dua pasukan mempunyai saingan lama dan telah bertemu 15 kali dalam semua pertandingan setakat ini dan akan bertemu buat kali pertama di pusingan akhir Piala Asia. 


Seperti yang dijangka, Samurai Biru mempunyai kelebihan dalam pertemuan ini dengan lapan kemenangan. Tim Garuda mempunyai lima kemenangan atas nama mereka dan dua perlawanan telah berakhir dengan seri. 


Kedua-dua pasukan akan bertemu buat kali pertama pada abad ke-21 dan dalam pertemuan terakhir mereka, naib juara Piala Asia 2019 itu mencatatkan kemenangan agregat 5-0 dalam peringkat kumpulan kelayakan Piala Dunia FIFA 1990.


 Juara 2011 itu telah mengekalkan empat rekod bersih dalam enam pertemuan terakhir mereka menentang Indonesia, yang tidak pernah mara ke peringkat kalah mati Piala Asia.


Ramalan Jepun vs Indonesia

Samurai Biru menyaksikan kemenangan 10 perlawanan mereka berakhir pada hari Jumaat dan akan berusaha untuk bangkit dengan kemenangan dalam perlawanan ini. 


Menariknya, mereka telah melepaskan dua gol setiap satu dalam dua perlawanan peringkat kumpulan mereka setakat ini, jadi ketua jurulatih Hajime Moriyasu akan berusaha untuk memperbaiki prestasi pertahanan pasukannya.


Takehiro Tomiyasu dimasukkan dalam skuad menentang Iraq dan membuat penampilan dari bangku simpanan selepas diketepikan pada pembukaan kempen. Dia telah kembali cergas sepenuhnya dan mungkin mendapat keputusan untuk memulakan perlawanan ini.


Merah Putih mencatat kemenangan pertama mereka selepas enam perlawanan pada hari Jumaat, mengalahkan Vietnam 1-0. Kemenangan itu mengekalkan mereka dalam saingan untuk kelayakan pertama mereka ke peringkat kalah mati. 


Mereka telah menjaringkan satu gol setiap satu dalam dua perlawanan mereka dalam pertandingan setakat ini dan akan berusaha untuk meneruskan prestasi menjaringkan gol di sini.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama