Indonesia dibantai Iran Sebelum Piala Asia

Awal pagi tadi, skuad indonesia telah menjalani satu perlawanan persahabatan menentang pasukan Iran. Keputusan tidak memuaskan dari negara jiran ini agak merunsingkan peminat bola sepak di negara berkenaan.

Indonesia di belasah 0-5 di tangan iran di Padang Latihan Al Rayyan, Qatar. Ini merupakan kekalahan ketiga pasukan kebangsaan Indonesia dalam perlawanan ujian menjelang Piala Asia 2023. 


Indonesia dibantai Iran Sebelum Piala Asia



Indonesia serta-merta bolos dua minit perlawanan. Shaman Ghoddos berjaya menewaskan gawang Ernando Ari.


Iran menambah kelebihan pada minit ke-21. Kali ini giliran Roozbeh Cheshmi membolosi gawang Indonesia.


Iran menjaringkan satu lagi gol menentang Indonesia pada minit ke-35. Saman Fallah yang menyenaraikan namanya di papan markah. Kedudukan 3-0 untuk Iran kekal sehingga separuh masa.


Indonesia sekali lagi sukar untuk melepaskan diri daripada tekanan Iran. Garuda terpaksa bolos lagi pada minit ke-71.


Mehdi Ghayedi pula yang berjaya menjaringkan gol Iran kali ini. Pasukan Melli mendahului 4-0.


Ghayedi kembali menjadi momok Indonesia pada minit ke-87. Pemain sayap berusia 25 tahun itu menjaringkan dua gol dan memastikan kemenangan 5-0 Iran.


Berbaris


Indonesia: Ernando Ari, Elkan Baggott, Jordi Amat, Justin Hubner, Rizky Ridho, Pratama Arhan, Yakob Sayuri, Ivar Jenner, Marcelino Ferdinan, Rafael Struijk, Witan Sulaeman


Iran: Hossein Hosseini, Aria Yousefi, Shojae Khalilzadeh, Majid Hosseini, Ehsan Hajsafi, Saman Ghoddos, Rouzbeh Cheshmi, Mehdi Torabi, Alireza Jahanbakhsh, Reza Asadi, Shahriyar Moghanlou.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama