Badminton: Aaron Chia dan Soh Wooi yik Kalahkan Beregu Jepun

Satu berita gembira buat peminat badminton Malaysia apabila melihat pemain-pemain negara beraksi dengan baik di kejohanan-kejohanan besar. Kali ini beregu lelaki negara Aaron Chia dan Soh Wooi Yik berjaya mengalahkan beregut dai Jepun  Akira Koga-Taici Saito dengan keputusan 21-9, 19-21, 21-14.


Mereka menang dalam aksi perlawanan yang berlangsung dalam waktu sejam lebih di Dewan Tertutup KD Jadhay, India.


Badminton: Aaron Chia dan Soh Wooi yik Kalahkan Beregu Jepun



Set pertama, beregu lelaki negara bermain dengan baik apabila berjaya menang dalam masa 17 minit. Mereka juga kurang melakukan kesalahan di dalam perlawanan bahkan banyak memberi tekanan kepada beregu jepun dengan permainan pantas mereka.


Di set kedua, Aaron chia dan soh wooi yik melalui kesukaran apabila beregu jepun berjaya membaca permainan mereka dan mula bermain dengan lebih kemas. Hasilnya mereka tewas di set kedua. 


Di Set ketiga pula, Aaron dan Soh berjaya mengalahkan Jepun setelah mereka memperbaiki kelamahan dan juga menutup ruang beregu jepun untuk memenangi set berkeaan.


Hari ini 19 January, Aaron chia dan wooi yik akan bertemu dengan beregu jepun juga iaitu Kenya Mitsuhashi- Hiroki Okamura. Mereka ber ada di keudukan ke 31 dunia.



Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama