Jurgen Klopp dari Liverpool gembira UEFA Goyang dengan Super League

 Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp gembira bahawa UEFA telah "sedikit goncang" selepas mahkamah mengatakan mengharamkan kelab daripada menyertai Liga Super Eropah adalah menyalahi undang-undang.


Mahkamah Keadilan Eropah berkata pada hari Khamis bahawa Fifa dan UEFA telah "menyalahgunakan kedudukan dominan".


Jurgen Klopp dari Liverpool gembira UEFA Goyang dengan Super League



ESL yang dirombak telah dilancarkan beberapa jam kemudian tetapi Liverpool, antara beberapa kelab lain, telah menolak projek itu.


"Saya gembira kerana akhirnya kami mendapat sedikit persefahaman," kata Klopp.


Liverpool adalah salah satu daripada 12 kelab yang menyertai kemudian meninggalkan cadangan asal ESL pada 2021 - bersama Arsenal, Manchester City, Manchester United, Tottenham Hotspur dan Chelsea.


Kesemua kelab tersebut mengeluarkan kenyataan pada hari Khamis dan Jumaat untuk mengatakan "kedudukan mereka tidak berubah" di ESL dan mengesahkan komitmen mereka untuk pertandingan UEFA.


"Saya bersetuju 100% dengan kenyataan itu [dari Liverpool]. Tetapi saya gembira kerana kami akhirnya mendapat sedikit pemahaman bahawa Fifa dan UEFA dan badan lain tidak boleh melakukan apa yang mereka mahukan," kata Klopp.


Pemain Jerman itu juga mencadangkan ia adalah peluang untuk isu dalam bola sepak, termasuk kesesakan perlawanan, untuk ditangani.


"Pada masa hadapan, kami perlu bercakap tentang banyak perkara dan jika kami hanya melakukan perkara yang mereka [Uefa] lakukan - seperti mengadakan lebih banyak pertandingan dan bermain lebih banyak perlawanan - dan kami tidak mempunyai hak untuk bersuara dalam apa yang sedang berlaku. , saya suka mereka mendapat sedikit goncangan," katanya.


Presiden Uefa Aleksander Ceferin mengejek cadangan ESL baharu tetapi ketua A22, organisasi di belakang mereka, berkata peminat dan kelab boleh diyakinkan untuk menyokong rancangan itu.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama