Syahmi Zamri Wira TFC Ikat Bali United

Dalam perlawanan AFC baru-baru ini pemain yang masuk sebagai gantian Syahmi Zamri menjadi wira pasukan Terengganu apabila menjaringkan gol untuk mengikat bali united di halaman mereka. Gol tersebut dijaringakan 10 minit sebelum masa tamat.


Syahmi Zamri Wira TFC Ikat Bali United



Mendapat 1 mata cukup bermakna buat pasukan Terengganu selepas menang dalam perlawanan pertama menentang pasukan  Central Coast Mariners.

Banyak pertukaran yang dilakukan oleh jurulatih terengganu dalam perlawanan ini apabila menggunakan khidmat Adisak Kraison dalam kesebelasan utama mereka berbanding menggunakan khidmat tivan mamut. 

Akibatnya, jentera serangan TFC agak bergelut mendapatkan gol awal walaupun banyak peluang dicipta dalam perlawanan ini. Gandingan pemain tengah Nurillo dan Habib sangat baik dan banyak membantu pertahanan dan juga serangan.

Kubu Terengganu bocor pada minit ke 54 apabial Privat menjaringkan gol di hadapan gawang terengganu kerana tidak di kawal pemain terengganu. Kemudian Syahmi berjaya menjaringkan gol penyamaan pada minit ke 80.

Keputusan akhir, Bali United 1 -1 Tfc.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama