Newcastle kalahkan PSG selepas penantian 20 tahun

 Newcastle United mengalu-alukan bola sepak Liga Juara-Juara kembali ke St James' Park dengan penuh bergaya ketika Paris St-Germain dikalahkan dalam suasana yang sangat bersemangat di Tyneside.


Juara Perancis itu - termasuk superstar Kylian Mbappe - mendapati suasana dan keamatan di dalam dan di luar padang terlalu banyak apabila pasukan Eddie Howe memperoleh kemenangan yang sangat layak dalam perlawanan pertama Newcastle di tempat sendiri dalam saingan elit Eropah sejak kekalahan 2-0 kepada Barcelona pada Mac 2003.


Newcastle kalahkan PSG selepas penantian 20 tahun




Tentera Toon telah pun mengubah St James' Park menjadi empat dinding hitam dan putih sebelum Miguel Almiron menghantar mereka liar dengan memberikan mereka pendahuluan pada minit ke-17 selepas penjaga gol PSG Gianluigi Donnarumma hanya dapat melepaskan tendangan Alexander Isak, ketika Marquinhos dihukum kerana tidak berhati-hati mengakui milikan.


Ia adalah untuk membuktikan malam penuh peristiwa untuk penjaga gol Itali, Donnarumma, yang cuba menepis tandukan tinggi Dan Burn enam minit sebelum separuh masa. Bola sudah melepasi garisan tetapi Newcastle masih perlu menunggu pemeriksaan video pembantu pengadil kerana ofsaid sebelum sambutan boleh dimulakan.


Donnarumma menjadi tonggak utama sekali lagi apabila Newcastle naik tiga minit selepas rehat, percubaan buruk penjaga gol itu membolehkan rembatan kencang Sean Longstaff dari sudut menjalar masuk.


Ancaman PSG jarang berlaku tetapi mereka menarik satu lagi selepas 56 minit menerusi tandukan Lucas Hernandez - tetapi ini adalah malam Newcastle dari awal hingga akhir.


Bek tengah Switzerland, Fabian Schar menambah ketulan pada masa kecederaan apabila dia melakukan rembatan menakjubkan melepasi Donnarumma dari tepi kotak ke sudut atas untuk menjadikan kedudukan 4-1.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama