Manchester City Bangkit kalahkan Leipzig

 Pemain gantian Julian Alvarez dan Jeremy Doku menjaringkan gol lewat ketika Manchester City bangkit daripada kekalahan berturut-turut untuk menewaskan Leipzig dalam Liga Juara-Juara.


Juara bertahan City, yang datang ke perlawanan itu selepas tewas kepada Newcastle dalam Piala Carabao dan Wolves dalam Liga Perdana, kelihatan mengawal sepenuhnya pada separuh masa pertama.


Manchester City Bangkit kalahkan Leipzig



Phil Foden memberikan mereka pendahuluan yang sewajarnya dengan rembatan sukar pada lantunan berikutan pemotongan oleh Rico Lewis, yang mengagumkan dalam peranan tengah.


Leipzig menjaringkan gol dengan satu-satunya rembatan mereka mengenai sasaran, ketika Lois Openda meluru ke arah bola terobosan sebelum memasukkan bola melepasi Ederson melalui bahagian dalam tiang.


Tetapi itu semua adalah City sejak itu dengan Foden terkena tiang dengan sepakan percuma dan Erling Haaland terlepas banyak peluang.


Lima minit selepas keluar dari bangku simpanan, Alvarez mengangkat rembatan berwajaran sempurna ke sudut atas dari tepi kotak selepas hantaran Doku.


Pemain Argentina itu kemudian menemui Doku di angkasa lepas dan dia memecut pergi untuk menjaringkan gol ketiga lewat dan menutup mata.


City kini telah menyamai rekod tanpa kalah Eropah terpanjang oleh kelab Inggeris - menyamai rekod 16 dengan Leeds (1967-1968), Tottenham (1967-1972), Chelsea (2018-2019) dan West Ham, yang rekodnya bermula tahun lepas dan masih kekal. pergi juga.


Skuad bimbingan Pep Guardiola akan berasa lega untuk kembali ke landasan kemenangan ketika mereka bersiap sedia untuk melawat saingan kejuaraan Arsenal pada hari Ahad.


“Saya tidak akan menilai pasukan saya berdasarkan keputusan,” kata Guardiola kepada TNT Sports. “Kedua-dua perlawanan bukanlah keputusan terbaik, tetapi ia tidak mudah apabila kedua-dua pasukan bertahan dengan 10 di dalam kotak.


"Jika anda fikir saya akan meragui pemain saya, anda silap. Saya bergantung kepada mereka tanpa syarat. Kami pergi ke Arsenal, berehat dan berharap pada Mei kami akan tiba dalam pertandingan yang sedang berlangsung."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama