Bellingham jaringkan gol dalam penampilan pertama di La Liga

 Pemain tengah England, Jude Bellingham menjaringkan gol pada penampilan sulung kompetitifnya di Real Madrid ketika mereka memulakan musim La Liga mereka dengan kemenangan di Athletic Bilbao.


Pemain berusia 20 tahun itu, yang menyertai kelab gergasi Sepanyol itu dengan harga £88.5 juta dari Borussia Dortmund pada musim panas ini, mendapat gol kedua Real apabila dia melakukan voli dari jarak dekat.


Dia adalah pemain Inggeris pertama yang menjaringkan gol dalam perlawanan kompetitif untuk Real sejak David Beckham pada 2007.


Bellingham jaringkan gol dalam penampilan pertama di La Liga





Rodrygo telah membuka jaringan dengan penyudah hampir di tiang di San Mames.


Dalam persembahan yang mengagumkan, Bellingham menarik perhatian pada awal separuh masa kedua dengan larian dari dalam bahagian dalam sendiri, melompat antara dua pemain Athletic sebelum berlumba ke tepi kotak mereka.


Bellingham bermain dalam keempat-empat perlawanan persahabatan pramusim Real, menjaringkan gol dalam kemenangan 2-0 ke atas Manchester United di Texas.


Bekas pemain tengah England dan Manchester United, Beckham juga menjaringkan gol pada penampilan sulung liganya untuk Real pada 2003.


Real adalah naib juara La Liga musim lalu, menamatkan 10 mata di belakang Barcelona.


"Bellingham seorang kanak-kanak yang hebat, dia mempamerkan kualiti, personaliti, dia seorang pekerja keras. Dia hanya hebat," kata pengurus Carlo Ancelotti kepada Movistar Plus.


“Dia sangat bermotivasi untuk berada di sini, dia seorang pemain yang hebat dan pemain yang sangat, sangat penting.


“Kami berkobar-kobar dan bermotivasi, kami mempunyai komitmen kolektif yang sangat baik, sikap, memenangi banyak cabaran, bekerjasama secara bertahan, jaringan bersih adalah positif... ia adalah permainan yang lengkap, tahap yang sangat tinggi pada separuh masa pertama dan separuh masa kedua kawalan penuh."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama