Harry Kane membuat penampilan pertama Bayern Munich dalam kekalahan Piala Super Jerman oleh RB Leipzig

 Kapten England, Harry Kane membuat penampilan sulung di Bayern Munich apabila tewas 3-0 kepada RB Leipzig dalam Piala Super Jerman.


Hanya beberapa jam selepas melengkapkan perpindahan £86m dari Tottenham pada hari Sabtu, penyerang itu masuk sebagai pemain gantian pada minit ke-64 untuk bersorak hebat di Allianz Arena.


Dia hanya melakukan tiga sentuhan dan memberi sedikit impak.



Harry Kane membuat penampilan pertama Bayern Munich dalam kekalahan Piala Super Jerman oleh RB Leipzig


Dani Olmo menjaringkan hatrik untuk Leipzig untuk menafikan Kane yang berusia 30 tahun trofi pertama dalam kariernya.


Gol pertama Olmo adalah ke sudut bawah selepas hantaran silang tidak dibersihkan. Keduanya adalah cemerlang, berputar Matthijs de Ligt sebelum melepasi kaki Sven Ulreich.


Penyerang Sepanyol itu mendapat hatrik dengan sepakan penalti selepas pengenalan Kane.


Pengurus Bayern, Thomas Tuchel berkata: "Ia adalah masalah besar kerana kami merasakan seolah-olah kami tidak melakukan apa-apa dalam empat minggu lalu.


"Saya tidak dapat menjelaskannya. Ia tidak mencukupi di setiap jabatan. Saya tidak tahu mengapa. Tidak ada kaitan antara bentuk dan sikap kami dalam perlawanan dan prestasi kami di atas padang.


"Ia adalah perkara yang paling teruk kerana terdapat percanggahan yang begitu besar."


Kane akan mempunyai hari yang lebih baik di Jerman sebaik sahaja dia mengenali pasukan baharunya. Ia adalah sedikit kejutan dia terlibat, kerana hanya menjadi pemain Bayern pada pagi perlawanan.


Dia telah menjaringkan 354 gol dalam kerjayanya dan merupakan penjaring rekod untuk Tottenham dengan 280, dan England dengan 58.


Prestasi Leipzig amat mengagumkan memandangkan mereka kehilangan tiga pemain terkemuka mereka ke Liga Perdana musim panas ini.


Pemain pertahanan Croatia, Josko Gvardiol menyertai Manchester City dengan bayaran £77 juta, pemain tengah Hungary, Dominik Szoboszlai pergi ke Liverpool dengan bayaran £60 juta dan penyerang Perancis Christopher Nkunku berpindah ke Chelsea dengan bayaran £52 juta.


Piala Super Jerman adalah setara dengan Perisai Komuniti di England, dengan Bayern juara Bundesliga dan Leipzig juara Piala Jerman.


Bayern menewaskan Leipzig 5-3 untuk memenangi Piala Super Jerman musim lalu.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama