Mbappe Untuk DIJUAL!

 Kylian Mbappe telah diketepikan daripada skuad Paris St-Germain untuk jelajah pramusim mereka ke Jepun dan Korea Selatan.


Penjaring gol terbanyak sepanjang zaman kelab itu enggan menandatangani lanjutan kontrak selama setahun yang akan berakhir pada musim panas depan.


Oleh itu, PSG mahu menjual penyerang Perancis itu sekarang dan mendapatkan bayaran perpindahan daripada melepaskannya secara percuma.


Mbappe bagaimanapun berkata dia mahu kekal bersama PSG selama setahun lagi sebelum pergi selepas tamat perjanjian semasanya.


Mbappe Untuk DIJUAL!





Dia dipercayai secara meluas menyasarkan untuk menyertai Real Madrid secara percuma pada penghujung musim akan datang.


Penyerang itu kekal sebagai pemain kedua termahal pernah, menyertai PSG pada 2017 dalam perpindahan bernilai £165.7 juta. Pemenang Piala Dunia itu telah menjaringkan 212 gol dalam 260 perlawanan sejak tiba dari AS Monaco.


PSG percaya situasi sekarang tidak boleh dibiarkan berterusan dan Mbappe kekal sebagai sebahagian daripada kumpulan permainan mereka, justeru keputusan untuk meninggalkannya di tempat sendiri.


Pengerusi Nasser Al-Khelaifi telah menyatakan dengan jelas keazamannya untuk mengambil sikap tegas berhubung isu itu, dengan mengatakan adalah "mustahil" Mbappe akan dibenarkan pergi secara percuma pada 2024.


Difahamkan beberapa kelab telah bertanya tentang Mbappe dan PSG akan bersedia untuk menjual musim panas ini. Dianggap tidak mungkin penyerang itu akan menerima sebarang perjanjian memandangkan keutamaannya untuk menyertai Real musim panas depan.


PSG memenangi Ligue 1 musim lalu, tetapi menamatkan hanya satu mata di hadapan RC Lens walaupun sumber kewangan mereka agak besar, dan tersingkir dari Liga Juara-Juara pada pusingan 16 terakhir oleh Bayern Munich.


Pengurus Christophe Galtier telah disingkirkan daripada jawatannya awal musim panas ini dan digantikan oleh bekas pengurus Barcelona, ​​AS Roma dan Sepanyol, Luis Enrique.


Seorang lagi bintang penyerang PSG, Lionel Messi, telah pun berlepas pada musim panas ini. Pemain Argentina itu, yang negaranya menewaskan Perancis kendalian Mbappe pada perlawanan akhir Piala Dunia di Qatar Disember lalu, telah menyertai Inter Miami dalam Major League Soccer.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama